به گزارش ایرنا، منابع خبری سنگاپوری گزارش دادند &#۳۹;موگابه&#۳۹; در سال ۲۰۱۱ به منظور مداوای پزشکی به سنگاپور سفر کرد و در این کشور نخستین عمل جراحی آب مروارید خود را انجام داد. 

 

بر اساس این گزارش که استریت تایمز به آن پرداخته است، 'موگابه' سه سال بعدتر نیز برای انجام برخی امور پزشکی وارد سنگاپور شد. 
&#۳۹;موگابه&#۳۹; در سال جاری همچنین دستکم دوبار در ماههای مارس و ژوئیه برای &#۳۹;بررسی پزشکی برنامه ریزی شده&#۳۹; و &#۳۹;معاینات پزشکی دوره ای&#۳۹; از سنگاپور دیدن کرده است. 
&#۳۹;موگابه&#۳۹; که از سال ۱۹۸۰ و پس از کسب استقلال هدایت این کشور آفریقایی را بر عهده گرفته است، روز یکشنبه توسط حزب &#۳۹;زانو پی اف&#۳۹; کنار گذاشته شد. 
روز ۱۵ نوامبر سال جاری (۲۴ آبان) روزنامه &#۳۹;گاردین&#۳۹; نوشت که &#۳۹;موگابه&#۳۹; و همسرش (گریس) ممکن است به مالزی و یا سنگاپور که در آنجا برخی املاک شخصی دارند سفر کنند. 
مالزی فری تودی هم به نقل از &#۳۹;احمد زاهد حمیدی&#۳۹; وزیر کشور مالزی و همچنین معاون نخست وزیر این کشور روز گذشته اعلام کرد که دولت از انجام درمان پزشکی &#۳۹;موگابه&#۳۹; در مالزی نه جلوگیری و نه با آن مخالفتی می کند. 
وزیر کشور مالزی تصریح کرد که صحبتی در خصوص آمدن &#۳۹;موگابه&#۳۹; به مالزی دریافت نکرده، اما رئیس جمهوری زیمبابوه چندین بار برای انجام برخی درمان ها به بیمارستان های خصوصی در پایتخت مالزی حضور یافته است. 
به گفته &#۳۹;زاهد حمیدی&#۳۹;، بر اساس گزارهای ثبت شده، او (موگابه) در ۱۰ سال گذشته دستکم برای انجام سه درمان پزشکی در مالزی حضور یافته است. 
بر اساس این گزارش، &#۳۹;گریس&#۳۹; همسر ۵۲ ساله &#۳۹;موگابه&#۳۹; نیز هزاران دلار خرید در سنگاپور داشته، در حالی که &#۳۹;بونا&#۳۹; دختر آنها نیز دوره کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت موسسه توسعه مدیریت دانشگاه &#۳۹;ولز&#۳۹; سنگاپور در سال ۲۰۱۲ به پایان رسانده است. 
&#۳۹;رابرت موگابه&#۳۹; رئیس جمهور ۹۳ ساله زیمبابوه که ۳۷ سال است قدرت را در دست دارد، ظهر روز یکشنبه از سوی حزب حاکم &#۳۹;زانو پی اف&#۳۹; از رهبری این حزب برکنار شد.

آنگونه که انتظار می رفت وی در نطق تلویزیونی یکشنبه شب خود از استعفا سخنی نگفت و سخنانش را بدون اعلام کناره گیری از قدرت به پایان برد تا تهدید مخالفان به استیضاح جدی تر شود، شرایطی که پیش بینی می شود در روزهای پیش رو عرصه سیاسی این کشور را تحرکات گسترده ای روبرو کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.