به گزارش تسنیم، تیم‌های فوتبال سپاهان و تراکتورسازی در چارچوب دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت ۱۴:۴۵ روز دوشنبه، ۲۹ آبان ماه در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به مصاف هم می‌روند.

دیدار سپاهان و تراکتورسازی در حالی برگزار می‌شود که ۲ دیدار از این هفته، روز چهارشنبه (۲۴ آبان ماه) برگزارشده و گسترش فولاد موفق شد استقلال خوزستان را در تبریز با نتیجه دو-یک شکست دهد. صنعت نفت آبادان نیز در دیداری خارج از خانه موفق شد با تساوی یک-یک پیکان را متوقف کند. بدین ترتیب گسترش فولاد توانست جایگاه خود را در جدول بهبود بخشیده و به رده هشتم جدول صعود کند.

پیش از این دیدار سپاهان ۲ برد، ۵ تساوی و ۴ شکست تجربه کرده و با ۱۱ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد و ماحصل تلاش بازیکنان تراکتورسازی در ۱۱ هفته گذشته نیز ۳ برد، ۳ تساوی، ۵ شکست و کسب ۱۲ امتیاز بوده است. این تیم نیز در رده دهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

سپاهان در صورت کسب ۳ امتیاز دیدار با تراکتورسازی، ۱۴ امتیازی شده و با توجه به شرایط جدول، در بهترین حالت می‌تواند ۶ رده در جدول لیگ هفدهم صعود کند. این تیم در صورت تساوی مقابل تراکتورسازی می‌تواند در بهترین حالت به رده یازدهم جدول صعود کند. شکست مقابل تراکتورسازی نیز سپاهان را در رده چهاردهم جدول حفظ می‌کند.

در آن سوی میدان تراکتورسازی با ۳ امتیاز دیدار با سپاهان ۱۵ امتیازی شده و به ترتیب در بهترین و بدترین حالت، شانس خود را برای صعود ۴ و ۲ رده‌ای در جدول امتحان می‌کند. در صورت تساوی تراکتورسازی و سپاهان، سرخ پوشان تبریزی در خوشبینانه ترین حالت، جایگاه فعلی خود را حفظ می‌کنند. شکست مقابل سپاهان نیز می‌تواند تراکتورسازی را به رده چهاردهم جدول برساند.

برتری آماری سپاهان مقابل سرخ‌پوشان در دیدارهای گذشته

سپاهان و تراکتورسازی تاکنون ۱۸ بار به مصاف هم رفته‌اند که ماحصل آن ۹ برد برای سپاهان و ۵ پیروزی برای تراکتورسازی بوده است. ۲ تیم در ۴ بازی نیز به تساوی رضایت داده‌اند. آخرین برد تراکتورسازی مقابل میزبان خود به هفته ۲۱ لیگ پانزدهم و دیدار ۲ تیم در تبریز باز می‌گردد که سرخ‌پوشان با نتیجه دو-یک از سد سپاهان گذشتند. در ۲ مصاف اخیر نیز طلایی پوشان موفق شده‌اند تراکتورسازی را شکست دهند.

در این ۱۸ بازی، سپاهان ۲۴ و تراکتورسازی ۱۸ بار دروازه حریف را بازکرده‌اند تا میانگین ۲.۳۳ گل برای هر یک از بازی‌های تراکتورسازی و سپاهان به ثبت برسد. این ۲ تیم در حالی ۴ بار به نتیجه تساوی رضایت داده‌اند که تنها ۲ بازی با تساوی بدون گل به پایان رسیده و در ۱۶ دیدار دیگر، حداقل یک و حداکثر ۵ گل به ثمر رسیده است.

از ۱۸ بازی گذشته ۲ تیم، ۹ بازی در اصفهان برگزار شده که سپاهان ۵ بار موفق به برتری مقابل تراکتورسازی شده است. سرخ‌پوشان نیز ۳ بار سپاهان را شکست داده و یک بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. در این دیدارها سپاهان ۱۱ و تراکتورسازی ۹ گل به ثمر رسانده‌اند.

عملکرد ضعیف خط هجومی سپاهان در لیگ هفدهم

تراکتورسازی و سپاهان در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که تراکتورسازی در ۱۱ دیدار گذشته خود ۱۱ بار دروازه حریفان را بازکرده و عملکرد متوسطی از خود بر جای گذاشته است اما سپاهان تنها ۸ گل به ثمر رسانده و به همراه تیم‌های نفت تهران و گسترش فولاد تبریز، پس از استقلال تهران (۶ گل زده) جزو ضعیف‌ترین خطوط هجومی لیگ هفدهم محسوب می‌شود. پارس جنوبی جم با ۲۲ گل زده، بهترین خط حمله لیگ هفدهم را در اختیار دارد.

سپاهان و تراکتورسازی در خط دفاعی عملکرد یکسانی داشته و در ۱۱ بازی قبلی، ۱۲ گل دریافت کرده‌اند که با توجه به شرایط جدول، عملکرد متوسطی محسوب می‌شود. پرسپولیس با دریافت ۶ گل بهترین و استقلال خوزستان با دریافت ۱۹ گل، بدترین خط دفاعی لیگ هفدهم را تا بدین جای کار در اختیار دارند.

عملکرد سپاهان در دیدارهای خانگی لیگ هفدهم

تیم فوتبال سپاهان در ۱۱ دیدار گذشته، ۶ بار در خانه به مصاف حریفان رفته و از ۱۸ امتیاز ممکن تنها ۷ امتیاز کسب کرده است تا در رده دوازدهم جدول بازی‌های خانگی قرار بگیرد. شاگردان کرانچار در این ۶ بازی، یک برد، ۴ تساوی و یک شکست تجربه کرده‌اند.

سپاهان در بازی‌های خانگی خود ۶ گل زده و ۵ گل خورده نیز در کارنامه دارد تا تفاضل گل ۱- برای این تیم در بازی‌های خانگی به ثبت برسد. شاگردان کرانچار در آخرین دیدار خانگی خود با نتیجه یک-صفر مقابل پیکان شکست خورده‌اند.

عملکرد تراکتورسازی در دیدارهای خارج از خانه

شاگردان یحیی گل‌محمدی ۵ بار در لیگ هفدهم به عنوان تیم مهمان مقابل حریفان خود قرار گرفته‌اند. ماحصل تلاش تراکتوری‌ها در این ۵ بازی، ۲ برد و ۳ شکست بوده است. سرخ‌پوشان فوتبال آذربایجان با کسب ۶ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن، در رده هشتم جدول بازی‌های خارج از خانه قرار دارند.

بازیکنان تراکتورسازی در این ۵ بازی، ۵ گل زده و ۵ گل دریافت کرده‌اند تا با تفاضل گل صفر، میانگین یک گل زده و یک گل خورده در هر بازی خارج از خانه به مصاف سپاهان بروند. تراکتورسازی در آخرین بازی خارج از خانه خود با نتیجه دو-یک مقابل پیکان شکست خورده است.

عملکرد سپاهان و تراکتورسازی در ۵ بازی اخیر لیگ هفدهم

سپاهان در ۵ بازی اخیر خود در لیگ هفدهم یک برد، ۲ تساوی و ۲ شکست تجربه کرده و در دیدار با تراکتورسازی به دنبال جبران شکست یک-صفر خانگی مقابل پیکان در هفته یازدهم و صعود به رده‌های بالاتر جدول است.

تراکتورسازی نیز در ۵ بازی اخیر خود یک برد، ۲ تساوی و ۲ شکست تجربه کرده است. این تیم در آخرین دیدار خود به تساوی بدون گل مقابل ذوب‌آهن رضایت داد و در این بازی به دنبال کسب پیروزی مقابل دیگر نماینده اصفهان در لیگ برتر فوتبال کشورمان است.

نکته جالب در مورد تقابل تراکتورسازی و سپاهان، شکست ۲ تیم در ۲ هفته متوالی مقابل پیکان است. شاگردان جلالی در هفته دهم با نتیجه دو-یک از سد تراکتورسازی گذشتند و در هفته یازدهم سپاهان را با نتیجه یک-صفر در اصفهان شکست دادند.

نکات دیدار سپاهان و تراکتورسازی

تراکتورسازی در حالی به استقبال دیدار با سپاهان می‌رود که کادر فنی و هواداران این تیم به بخشش محرومیت مهدی کیانی امیدوار بودند اما در لیست اسامی محرومان اعلام شده از سوی سازمان لیگ، مهدی کیانی نمی‌تواند در دیدار با سپاهان بازی کند. با این حال تراکتوری‌ها هنوز به بخشش کاپیتان تیمشان امیدوارند.

مسئولان سپاهان و تراکتورسازی با توجه به مسائل مطرح شده، خواستار تغییر داور دیدارشان بودند که این مسئله با مخالفت مسئولان مربوطه همراه شد.

سعید آقایی پس از ترک تراکتورسازی، برای نخستین بار مقابل این تیم بازی می‌کند.

بهترین رتبه سپاهان در ۱۱ هفته گذشته، مربوط به هفته اول و حضور این تیم در رده ۸ جدول است. بعد از این هفته، بهترین جایگاه سپاهانی‌ها در جدول، رتبه دهم بوده است.

بهترین رتبه تراکتورسازی در ۱۱ هفته گذشته، مربوط به هفته‌های ۸ و ۹ است که این تیم در رده هشتم جدول قرارگرفته و تاکنون نتوانسته به رده‌های بالاتر صعود کند. این تیم با ۳ امتیاز دیدار مقابل سپاهان می‌تواند به رده‌های بالاتر صعود کند.

مهدی شریفی به دلیل پایان خدمت سربازی و عدم صدور رضایت‌نامه از طرف سپاهان، نمی‌تواند در این دیدار، تراکتورسازی را همراهی کند.

تمرینات سپاهان به صلاحدید کادر فنی این تیم، پیش از دیدار با تراکتورسازی به مدت ۳ روز پشت درهای بسته برگزار می‌شود.

شاهین ثاقبی به دلیل سه‌اخطاره شدن در دیدار گذشته سپاهان، دیدار این تیم مقابل تراکتورسازی را از دست داده و رافائل، هافبک برزیلی سپاهان نیز تنها مصدوم این تیم برای دیدار با سرخ‌پوشان تبریزی است.

شهرام گودرزی نیز به دلیل درگذشت برادرش و شرایط روحی نامناسب در دیدار سپاهان و تراکتورسازی غایب خواهد بود.

جلال‌الدین علی محمدی و محمد ایران پوریان به ترتیب با ۴ گل زده بهترین گلزنان تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی هستند.

دیدار تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی با قضاوت محمدرضا اکبریان از ساعت ۱۴:۴۵ فردا (دوشنبه) در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان آغاز می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.