به گزارش مهر، مسعود رضایی در جلسه ستاد بحران لرستان در سخنانی با اشاره به زلزله کرمانشاه اظهار داشت: در این راستا تیم های ارزیاب را به تعداد ۲۰ نفر برای بررسی وضعیت واحدهای مسکونی به مناطق زلزله زده اعزام کردیم.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن لرستان مسئولیت مستقیم بازسازی واحدهای مسکونی شهرستان اسلام آباد را بر عهده دارد گفت: همچنین علاوه بر ارسال کمک های غیر نقدی مردم، حدود ۲۰ دستگاه کامیون و لودر به کرمانشاه اعزام کرده ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با بیان اینکه شهرستان اسلام آباد ۳۱ هزار و ۲۵۰ واحد شهری و ۹ هزار و ۶۶۱ واحد روستایی در قالب ۱۶۸ روستا دارد گفت: در این راستا کار ارزیابی را در این مناطق شروع کرده ایم و تا کنون هزار و ۲۳۶ واحد خسارت دیده شهری و روستایی شناسایی شده است.

رضایی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی برای بازسازی واحدهای شهری و تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای واحدهای روستایی گفت: همچنین پرداخت تسهیلات بلاعوض شش میلیون تومانی برای بازسازی واحدهای شهری و پنج میلیون تومانی برای واحدهای روستایی در نظر گرفته شده است.

وی از پرداخت سه میلیون تومان کمک معیشتی و ۱۰ میلیون تومان تسهیلات خرید لوازم خانگی به زلزله زدگان خبر داد و ادامه داد: در مجموع باید کار بازسازی دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار واحد شهرستان اسلام آباد از سوی بنیاد مسکن لرستان انجام شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.