به گزارش خبرگزاری فارس، محمد گل‌فشان با اشاره به حادثه زلزله در چند روز اخیر در غرب کشورعنوان کرد: حوادث گسترده در کرمانشاه موجب شد تعداد زیادی از افراد و نیروها با توجه به نیاز فعلی از استان‌های مختلف به این استان بیایند که در این راستا استان قم یکی از استان‌های حاضر در منطقه است.

وی با بیان اینکه استان‌های لرستان، همدان، البرز و ایلام زیرمجموعه جمعیت هلال احمر استان قم قرار گرفتند تا هماهنگی‌های لازم را برای رفع مشکلات موجود داشته باشیم، اظهار کرد: در ابتدای هر بحرانی هرج و مرج و بی نظمی وجود دارد اما با پیگیری و جدیتی که هلال احمر و امدادگران و پرسنل داشتند با عنایت خدا وضعیت در حالت آرامش است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در حال حاضر اقلام مختلفی از قبیل مواد غذایی و پوشاک در حد مناسب بین آسیب دیدگان توزیع شده و برای ساماندهی بیشتر نیز باید لکه گیری‌ها انجام شود تا کسی از قلم نیفتد.

وی همچنین در مورد حضور تیم‌های درمان و بهداشت در منطقه یادآور شد: تا کنون بیش از ۷ هزار نفر از اهالی تحت درمان پزشکان جمعیت هلال‌احمر قم قرار گرفتند و داروها به صورت رایگان در اختیارشان قرار گرفت.

گل‌فشان اظهار کرد: تیم حمایت روانی نیز در منطقه حاضر شد و به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند ما در تلاشیم با استقرار این تیم مردم از نظر روحی و روانی و استرس‌ها به آرامش برسند و به زندگی عادی بازگردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.