به گزارش ایسنا، امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۹۶ واحد رشد کرد و به رقم ۸۸ هزار و ۲۰۲ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با پنج واحد افزایش مواجه شد و در تراز ۱۷ هزار و ۵۵۲ ایستاد.

شاخص آزاد شناور نیز ۱۹۱ واحد رشد کرد و تا رقم ۹۴ هزار و ۹۸۰ بالا رفت. همچنین شاخص بازار اول با رشد ۲۲۹ واحدی همراه شد و به عدد ۶۱ هزار و ۷۹۵ رسید.

شاخص بازار دوم نیز در این مدت با افت ۵۸ واحدی مواجه شد و تا رقم ۱۹۲ هزار و ۳۵۹ پایین آمد.

در داد و ستدهای امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب با ۹۳، ۴۵ و ۳۹ واحد تاثیر مثبت بیشترین نقش افزاینده را در دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه‌گذاری غدیر و ایران‌خودرو به ترتیب با ۳۰، ۱۴ و ۹ واحد تاثیر بیشترین نقش کاهنده را روی شاخص اعمال کردند.

در گروه فرآورده‌های نفتی امروز عمدتا شاهد رشد قیمت سهم‌ها بودیم اما در گروه خودرو و ساخت قطعات روند قیمت‌ها در بیشتر سهم‌ها کاهنده بود.

در گروه فرآورده‌های نفتی ۴۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و همچنین در گروه خودرو ۶۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان داد و ستد شد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۲۰ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۴۶ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۴۴ هزار و ۶۱ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز با رشد ۱۱.۶ واحدی همراه شد و کانال ۱۰۰۰ واحدی را پشت سر گذاشت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۹۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۹۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۸ هزار و ۷۳۸ نوبت داد و ستد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.