به گزارش ایسنا، به نقل از"الدرر الشامیه" ، یک سرباز روس از نیروهای ویژه این کشور در جریان درگیری‌ها با داعش در حومه دیرالزور کشته شد.

طبق گزارش این سایت، یوری اوبل، یکی از نیروهای یگان چترباز ارتش روسیه در درگیری‌های شدید در دیرالزور با داعش که مشاوران نظامی و سربازان روس نیز مشارکت داشتند، کشته شد.

حومه شرقی دیرالزور شاهد درگیری شدیدی میان نیروهای "سوریه دموکراتیک" تحت حمایت جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش از یک سو و داعش از سوی دیگر به ویژه در محورهای واقع در سواحل شرقی رودخانه فرات بود.

مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، یگان‌هایی از این نیروهای مورد حمایت آمریکا موفق به پیشروی در منطقه و کنترل بر شهرک الطیانه و روستای الشنان در شرق فرات و مقابل منطقه القوریه در غرب رودخانه فرات شدند.

همزمان با این درگیری‌های شدید، دو طرف به صورت متقابل محورهای درگیری را بمباران کردند و درگیری‌ها به محورهایی در اطراف روستای درنج در منطقه العشاره رسید، در آنجا نیروهای "سوریه دموکراتیک" تلاش می‌کنند کنترل مناطق بیشتری را در دست گرفته و از سواحل شرقی رودخانه فرات خود را به مرزهای سوریه و عراق برسانند.

این مرکز اعلام کرد، نیروهای عملیات "طوفان جزیره" فاصله خود از کرانه شرقی رودخانه فرات تا شهر بوکمال را به کمتر از ۶۰ کیلومتر رسانده‌اند، این در حالیست که یگان‌هایی از این نیروها در فاصله کمتر از ۲۰ کیلومتری شهر بوکمال از سمت محور الکشمه هستند.

احمد الرمضان، مدیر سایت "فرات پست" در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشت: حمله نیروهای "سوریه دموکراتیک" در حومه شرقی دیرالزور به داعش در راستای تصمیم ائتلاف ضد داعش برای بازپس‌گیری شهر بوکمال و عدم کنترل دمشق بر آن صورت گرفت.

الرمضان افزود: اکنون مانع اصلی پیشروی نیروهای مورد حمایت آمریکا عبور از رودخانه فرات جهت ادامه حرکت به سمت بوکمال در مرزهای مشترک با عراق است، اطلاعات موجود حاکی از آن است که ائتلاف ضد داعش می‌خواهد بوکمال را به گذرگاه التنف وصل کرده و سپس کنترل پایگاه T۲را که ایستگاه اصلی تجمیع تمامی چاه‌های نفت دیرالزور است، به دست بگیرد.

این درگیری‌ها منجر به کشته شدن ده‌ها تن از هر دو طرف و آوارگی هزاران خانواده در مناطق درگیری شد.

برخی فعالان در حومه دیرالزور اظهار داشتند، داعش دو تن از نیروهای "سوریه دموکراتیک" را به اسارت خود درآورده و سپس در هجین اعدام کرد.

همزمان جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش روستای  درنج را بمباران کردند که منجر به کشته شدن چهار غیرنظامی و زخمی شدن ۱۵ تن دیگر شد.

نیروهای عملیات "طوفان جزیره" روز پنج‌شنبه از شهرک الشحیل پیشروی کرده و کنترل روستایی در نزدیکی آن را به دست گرفتند، عملیات پاکسازی این منطقه آغاز شده و منابع میدانی گزارش دادند، نیروهای مهاجم از راه بیایان از سمت میدان نفتی التنک پیشروی کرده و به میدان الکشمه واقع در نزدیکی روستای الکشمه رسیدند و کار پاکسازی این میدان نفتی را از داعش انجام دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.