به گزارش ایسنا؛ تیم ملی ایتالیا ناکام بزرگ انتخابی جام جهانی بود و نتوانست جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست بیاورد. همین باعث شد تا سران ایتالیا جامپیرو ونتورا را از سمت مربیگری خود برکنار کنند.

اکنون یکی از پرافتخارترین تیم‌های جهان که چهار قهرمانی در جام جهانی دارد، به دنبال انتخاب سرمربی جدید است تا از پایان جام جهانی به دنبال صعود به یورو ۲۰۲۰ باشد. ایتالیا باید ماه آینده در دیداری دوستانه برابر تیم ملی انگلیس به میدان برود و به نظر می‌رسد تا آن زمان سرمربی جدید ایتالیا انتخاب شود.

فابیو کاپلو یکی از افرادی است که گفته می‌شود از شانس حضور روی نیمکت تیم ملی ایتالیا برخوردار است ولی منتقدان او می گویند سن بالای این مربی ممکن است باعث شود تا او به عنوان جانشین ونتورا انتخاب نشود. در این بین از کارلو آنچلوتی به عنوان گزینه محتمل یاد شده که از بایرن مونیخ کنار گذاشته شده و ممکن است این مربی برای حضور روی نیمکت ایتایلا ترغیب شود.

در این بین نام روبرتو مانچینی سرمربی فعلی زنیت روسیه نیز به گوش می رسد. البته این مربی الان با تیم روسی قرارداد دارد و سخت است که سرمربی ایتالیا شود. همچنین فابیو کاناوارو که به تازگی هدایت گوانگژو را قبول کرده و جانشین اسکولاری شده نیز گزینه دیگر فدراسیون فوتبال ایتالیا برای قبول مربیگری در تیم ملی کشورش است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.