به گزارش ایسنا، محمدرضا صباغیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ما مسئولان چقدر در قبال عملکرد ناموفق واگذاری‌ها به بخش خصوصی، ورشکستگی بسیاری از صندوق‌های بیمه و سوء استفاده‌های بعضی از موسسات مالی که امروز مواردی از آن آرامش بخش اعظمی را ربوده، خود را مسئول می‌دانیم. تا چه اندازه در مقابل افزایش آمار زندانیان، سرقت، طلاق، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی که هر روز مدل جدید و تاسف‌باری از آن به گوش می‌رسد مسئول هستیم. آیا در قبال آلودگی هوا، ترافیک، اقتصاد بیمار و افزایش پرونده‌های دادگاه‌ها که فقط در سه ماهه نخست امسال نسبت به مشابه سال گذشته ۵۰۰ هزار پرونده افزایش داشته است مسئولیت داریم؟

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس خاطرنشان کرد: ما از استقلال سیاسی و توانمندی‌های نظامی مناسب و از رهبری توانمند و با درایت برخوردار هستیم اما ضعف‌ها و کاستی‌های جدی وجود دارد که اگر به آن توجه نشود با آینده مبهمی روبرو خواهیم شد. امروز به سبب نوع وظایفی که داریم تکلیف ما بیشتر از دیگران است.

صباغیان با بیان اینکه قانون و مقررات اساس و ستون هر دولتی است، گفت: متاسفانه در جامعه و در بین مسئولین این قوانین حرمت ندارد و قانون‌گریزی نوعی زرنگی و حسن است که این بزرگ‌ترین آفت کشور به شمار می‌رود لذا بی‌توجهی به قانون محصول چیزی نیست جز پارتی‌بازی، سوء استفاده، اختلاس، بی‌عدالتی و عقب‌ماندگی و راه را بر دشمن باز کردن و ما در این زمینه می‌لنگیم و چوب آن را مردم و قشر ضعیف می‌خورند.

این نماینده مجلس در پایان با تاکید بر اینکه بحث‌های سیاسی و جناحی ما را به جایی نخواهد رساند و بی‌خودی برای مسائل جناحی نباید دعوا کرد، پیشنهاد کرد: پس از تصویب بودجه شش ماه و یا یک سال مجلس هرگونه قانون‌گذاری را تعطیل کرده و به کمک کمیسیون‌ها به تنقیح قوانین و نظارت بپردازد و یا اینکه اگر رهبری هم صلاح بدانند سال آینده را سال احترام به قانون نامگذاری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.