به گزارش ایسنا، سید مصطفی هاشمی طبا در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در نشستی با عنوان «هویت دانشجو؛ انتقاد یا انفعال»، اظهار کرد: نباید مسائل خاکستری سیاسی جلوی فعالیت دانشجویان را بگیرد و مانع فعالیت آنان بشود و همین‌طور باید اولویت‌ها را بدانیم و در پی آن‌ها باشیم و در جهت حل مسائل حرکت کنیم.

اهم اظهارات هاشمی طبا به شرح زیر است:

* برنامه ششم توسعه به آرزوی‌های نمایندگان بر می‌گردد که آن‌ها تکالیفی برای دولت تعیین می‌کردند، اما انجام این تکالیف چند برابر بودجه فعلی کشور را طلب می‌کند و آن ها به اولویت ها توجهی ندارند و در واقع اجرای این برنامه‌ها ممکن نیست.

* «باید به مردم وعده‌های شدنی داد»، یکی دیگر از مشکلاتی که از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی گریبانگیر جامعه بوده است تمایلات پوپولیستی برخی مسئولان است. آیا درست است که برای خوش‌آمد مردم وعده‌های تو خالی و غیر واقعی داد؟ ما تنها یاد گرفته‌ایم وعده دهیم در حالی که یاد نگرفته‌ایم نیروهای بالقوه خود را به نیرو های بالفعل تبدیل کنیم. بزرگ کردن و رشد دادن اقتصاد را یاد نگرفته ایم و با این روش‌ها به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

* «کشور ما از لحاظ اقتصادی کشور فعالی نیست» اقتصاد ما بر فروش نفت و در آمد های دولت می چرخد. ما کشور خرج کننده و مصرفی هستیم و تنها کاری که می توانیم بکنیم تا وضعیت ما بهبود یابداین است که صنعت گردشگری را توسعه دهیم چون در جامعه هیچ گونه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی وجود ندارد.

* مواظب باشیم که هویت ملی مان دستخوش تغییر نشود. بعضی از افراد نسبت به این هویت شناختی ندارند نه به این معنا که بخواهند در مذهبی بودن افراط کنند بلکه شناختی از هویت ملی ندارند. باید همان طور که به موضوعات مذهبی زیاد پرداخته می‌شود به هویت ملی هم بیشتر پرداخته شود و این را بدانیم که با لج بازی هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.