به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال نیوز تودی، تحقیقات موسسه تحقیقات سوء مصرف الکل و الکلیسم آمریکا نشان می‌دهد سالانه ۸۸ هزار نفر در آمریکا در اثر مصرف الکل جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته این گروه از محققان الکل در مقام سوم عوامل قابل کنترل مرگ و میر در آمریکا قرار دارد.

در تحقیق جدیدی که انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده‌اند که علاوه بر ایجاد سرطان، مصرف الکل می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر سلول‌های بنیادی مغز داشته باشد.

بررسی‌های تیم تحقیقاتی نشان می‌دهد که استفاده از الکل تاثیر مخربی بر سه ناحیه اصلی مغز که وظیفه تولید سلول‌های بنیادی را دارند، می‌گذارد و تقریبا تمام آنها را نابود می‌کند.

نکته قابل توجه در این تحقیق این بود که محققان متوجه شدند تاثیر مصرف بر روی زنان بیشتر از مردان است و نرخ نابودی این سلول‌ها در مواجهه با اتانول در زنان بسیار بیشتر از مردان است.

محققان اعلام کرده‌اند این اتفاق می‌تواند بر روی سیستم عصبی مرکزی نیز تاثیر مخربی داشته باشد.

نتایج این تحقیق در ژورنال علمی Stem Cell Reports منتشر شده است.

از طرفی پزشکان انجمن تومورشناسی بالینی آمریکا برای اولین بار با صدور بیانیه ای از مردم این کشور خواستند تا مصرف الکل را محدود کنند تا از ابتلا به سرطان جلوگیری شود.

در تابستان امسال موسسه تحقیقات سرطان در آمریکا نیز هشدار داده بود حتی مصرف یک لیوان کوچک از انواع الکل می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان پیش و پس از یائسگی را افزایش دهد. نتایج این تحقیق حاصل بررسی شرایط  ۱۲ میلیون زن بوده که ۲۶۰ هزار نفر از آنان مبتلا به سرطان سینه بوده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.