به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه های آمریکایی اعلام کردند &#۳۹;جوزف فلیکس&#۳۹; به اتهام بد رفتاری با سربازان مسلمان در طی آموزش آن ها در پایگاه آموزشی &#۳۹;پاریس آیلند&#۳۹; در &#۳۹;کارولینای جنوبی&#۳۹; به ۱۰ سال زندان محکوم شد؛ یکی از این سربازان سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) در اثر این اقدامات خشونت بار درگذشت.

هیئت منصفه، از شش مربی ای که در اقدامات آموزشی خشونت آمیز و اهانت بار در حق سربازان مسلمان دست داشته اند، این مربی و جنگجوی سابق در عراق را مسؤول اصلی معرفی کرده و به دستور دادستان علاوه بر زندان به هفت سال تعلیق از خدمت نیز محکوم کردند که حکمی شدید تر از زندان است.

دو نفر از سربازان مجبور شده بودند وارد دستگاه خشک کن لباس (در حجم صنعتی) شوند و در برخی موارد اگر از دین خود برنمی گشتند دستگاه روشن می شد.

در ماه مارس سال ۲۰۱۶، &#۳۹;راحیل صدیقی&#۳۹; سرباز نیروهای تفنگداران دریایی (مارینز) بعد از اینکه تحت آموزش شدید چند روزه قرار گرفت در اثر از سقوط از یک بالکن مرتفع جان باخت.

فرماندهی مارینز مدعی شد که مرگ این سرباز در اثر خودکشی رخ داده، اما خانواده وی علیه مارینز شکایت و خواستار جبران خسارت به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار شدند؛ خانواده وی اظهار داشتند، شخصی او را به سمت بالکن کشانده و باعث سقوط او شده است.

این پرونده به طور خودکار طبق قوانین نظامی مربوط به حکم زندان طولانی مدت و تعلیق از خدمت، به دادگاه تجدید نظر ارجاع داده خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.