به گزارش ایسنا، به نقل از رأی الیوم، مسئولان عربستانی و لبنانی روز جمعه از ربوده شدن یک شهروند این کشور در منطقه "کسروان" لبنان خبر دادند.

براساس گزارش خبرگزاری ملی لبنان، علی البشراوی، متولد ۱۹۸۵ از منزلش در شرق بیروت ربوده شده و افراد ناشناس او را به مکان نامعلومی برده‌اند.

براساس این گزارش "ایفین حسن"، همسر البشراوی تابعیت سوری دارد و صبح از ربوده شدن همسرش خبر داده و تأکید کرده بود که افراد ناشناس با او تماس گرفته و خواهان فدیه شده‌اند.

روزنامه الریاض عربستان فاش کرد که ربایندگان خواهان مبلغ یک میلیون دلار برای آزادی البشراوی شده‌اند. دستگاه‌های امنیت لبنان نیز همچنان دنبال ربایندگان هستند.

در همین راستا، نهاد المشنوق، وزیر کشور لبنان تماس‌های سریعی را با دستگاه‌های امنیتی برقرار کرد.

وی تأکید کرد: بازیچه قرار دادن امنیت و ثبات لبنان خط قرمزی است که تجاوز از آن ممنوع است. دستگاه‌های امنیتی در حالت آماده باش هستند تا مانع هرگونه سوءاستفاده از شرایط سیاسی کنونی شوند و نگذارند سلامتی لبنانی‌ها و اتباع عرب و خارجی به خطر بیفتد.

وی گفت: سلامتی و امنیت شهروندان سعودی و دیگر اتباع خارجی و عرب، اولویت تمامی دستگاه‌های امنیتی لبنان است.

سفارت عربستان در لبنان نیز با مقامات امنیتی تماس برقرار کرده تا این شهروند سعودی بدون هیچ قید و شرطی و در سریع‌ترین زمان ممکن آزاد شود.

اخیرا در پی استعفای سعد حریری از نخست وزیر لبنان از عربستان و انتقاد شدیدش از حزب‌الله، روابط میان دو کشور دچار تنش شده است.

روز پنجشنبه عربستان، امارات و کویت از شهروندانشان خواستند به لبنان سفر نکنند و کسانی که آنجا هستند این کشور را فورا ترک کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.