به گزارش نامه نیوز، سرهنگ جواد صفایی صبح چهارشنبه در نشست خبری که در اداره آگاهی استان البرز برگزار شد، با اشاره به دستورات و تدابیر فرمانده انتظامی استان البرز در رابطه با رسیدگی به پرونده های جنایی و خشن معوقه استان البرز، رسیدگی به این پرونده ها در دستور کار کار آگاهان جنایی پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفته است، از به سرانجام رسیدن یک پرونده قتل پس از ۳ سال در کرج خبر داد.

 

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در ادامه از تکیمل یکی از پرونده های پلیس آگاهی که متعلق به فردی ۳۰ ساله با هویت معلوم در تیر ماه سال ۹۳ که جسد مثله شده وی در حاشیه شهرستان کرج کشف شده بود در روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: این پرونده با جدیت در اولویت کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت و در نهایت با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات پلیسی به سرانجام رسید.

 

وی با بیان اینکه فردی که مدعی بود خودرو مقتول را چند ماه پیش از کشف جسد با ارائه اسناد دستی خریده است، مورد بازجویی قرار گرفت، عنوان کرد: متهم در بازجویی های پلیس به قتل اعتراف کرد.

 

سرهنگ صفایی در خصوص اعتراف قاتل، گفت: قاتل إذعان کرده بود که مبلغ مشخصی به مقتول بدهکار بودم، هردومان به مواد روانگردان از نوع شیشه اعتیاد داشتیم، به منزلم آمده بود و شروع به مصرف کردیم. دوساعتی باهم صحبت کردیم. هنوز موعد وصول وجه بدهی ام به وی نرسیده بود اما او اصرار داشت که باید پیش از موعد بدهی ام را پرداخت کنم. پس از جر و بحث در منزل خودم با وی درگیر شدم و او را مورد ضرب و شتم قرار دادم، در همین حین یکباره نفسش بند آمد و متوجه شدم که فوت کرده است. به جهت امحاء آثار قتل، چاقویی را از آشپزخانه برداشتم و مقداری تینر تهیه کردم و جسد را مثله کردم و در نقاط مختلف شهر شبانه رها کردم. قسمت های جسد را در داخل کوله پشتی و چمدان قرار دادم و به جهت اینکه اثری از انگشتانم بر روی وسایل مورد استفاده قرار نگیرد به همراه مثله شده های جسد به آتش می کشیدم، اما هم اینک در مقابل دلایل پلیس مجبور به اعتراف شدم.

 

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: با دلایل و اعترافات متهم صحنه قتل و محل های رهایی مثله شده جسد بازسازی شد و متهم که فردی ۳۴ ساله و دارای سوابق کیفری است با قرار بازداشت موقت در راستای تکمیل تحقیقات در اختیار پلیس قرار دارد.

 

وی از اطلاع به سرانجام رسیدن پرونده های دیگری از سوی پلیس آگاهی استان البرز در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.