به گزارش ایرنا، در بیانیه روز سه شنبه دستگاه دیپلماسی آمریکا آمده است: ایالات متحده افزایش بی احترامی رژیم مادورو به دموکراسی و حقوق اساسی بشر در ونزوئلا را محکوم می کند. 

این بیانیه می افزاید: رژیم ونزوئلا با تلاش برای حذف مصونیت های پارلمانی و جلوگیری از خروج از کشور &#۳۹;فردی گواورا&#۳۹; نایب رئیس مجلس ملی و رهبر مخالفان، اقدام دیگری را برای بستن فضای دموکراتیک در آن کشور، مجازات کردن مخالفان و کنترل اطلاعات انجام داده است .

وزارت خارجه آمریکا ادامه داده است: حکومت در ونزوئلا باید توسط مردم آن کشور تعیین شود که حق دارند آزادانه و صلح آمیز در گفتمان سیاسی شرکت کنند. ما با مردم ونزوئلا هستیم و جامعه بین الملل خواستار احترام رژیم به حقوق و انتخاب مردم ونزوئلا است. 

بیانیه وزارت خارجه آمریکا تصریح کرده است: ما خواهان اقدامات فوری برای فراهم کردن حمایت های بشردوستانه برای مردم ونزوئلا، بازگشت هنجارهای دموکراتیک، توقف دستگیری های غیر قانونی و آزادی همه زندانیان سیاسی هستیم.

گفته می شود فردی گوارا روز شنبه از ترس زندانی شدن به دلیل مخالفت با نیکولاس مادورو به محل اقامت سفیر شیلی در کاراکاس پناهنده شده است.

آمریکا در حالی انتخابات ونزوئلا را غیر دموکراتیک می خواند که با کشورهایی که تاکنون رنگ انتخابات را به خود ندیده اند، قراردادهای تجاری ۴۰۰ میلیارد دلاری امضا کرده است و آن ها را نزدیک به خود می داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.