به گزارش جماران، با گذشت بیش از یک هفته از حضور این مربی پرتغالی، اطلاعات دقیقی درباره او در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته بود اما دستیار جدید کی‌روش، نامی آشنا در فوتبال ایران دارد.

رادلفو لوییز کاستا میگونس کوریرا، مربی ۴۱ ساله متولد لیسبون، سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار به ایران آمد. تونی اولیویرا، سرمربی پرتغالی تراکتورسازی او را همراه خود به تبریز آورد بعد از ناکامی در لیگ چهاردهم در کسب جام و نتایج ضعیف این تیم در لیگ پانزدهم، همکاری این دو در نیم فصل به پایان رسید.

با رفتن تونی، امیر قلعه‌نویی که به دنبال ایجاد تغییراتی در نتایج ضعیف تیمش بود، خواستار بازگشت رادلفو به تراکتورسازی شد و این همکاری تا پایان فصل ادامه داشت.

با شروع لیگ شانزدهم، رسول خطیبی که به دنبال احیای تیمش در لیگ برتر بود، دست روی رادلفو گذاشت و او را به ایران آورد. با این حال همکاری رسول و رادلفو هم ادامه نداشت و خطیبی از این تیم جدا شد اما رالدفو تا پایان فصل به همکاری خود با ماشین سازی ادامه داد.

با سقوط ماشین سازی به لیگ دسته یک، رادلفو چند ماهی را بیکار بود تا این بار کی‌روش او را برای کار در تیم ملی انتخاب کند

او درطول یک چند سال اخیر حضور موثری در فوتبال ایران داشته و فارسی حرف زدنش در تمرینات موجب تعجب خبرنگاران و حاضر در تمرین شده بود که یک مربی تازه وارد پرتغالی چطور توانسته زبان فارسی را به سرعت یاد بگیرد!

درباره رادلفو لوییز باید گفت که او در دوران بازیگری، هافبک نه چندان موفقی بوده که تنها توانسته سه بازی برای پورتو انجام دهد و بقیه سال ها بازیکنی خود را در تیم های ناشناس سپری کرد.

او در دوران مربیگری کار خود را از فوتبال پایه شروع و در سال ۲۰۱۲ در پاناتینایکوس یونان، دستیار ژسوالو فریرا بود که او اکنون هدایت السد قطر - تیم فعلی مرتضی پورعلی گنجی را بر عهده دارد.

به طور کلی رادلفو لوییز رزومه قدرتمندی ندارد اما اکنون در تیم ملی مدنظر کی‌روش است و به همکاری با او می‌پردازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.