به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، عبدالله دوم، پادشاه اردن تماس تلفنی از سوی میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان دریافت کرد که در جریان آن دو طرف تحولات اخیر لبنان را بررسی کردند و عبدالله دوم بر حمایت کامل کشورش از اقدامات دولت لبنان برای حفظ وحدت و حاکمیت ملی، امنیت و ثبات لبنان و نیز تحقق خواسته‌های مردم این کشور تاکید کرد.

به گفته یک منبع لبنانی، میشل عون این تماس تلفنی را با هدف مهار بحران فعلی به وجود آمده با عربستان و جلوگیری از بالا گرفتن آن برقرار کرد.

به گفته این منبع، عون در این گفت‌وگوی تلفنی با پادشاه اردن به عنوان رئیس سران کشورهای عربی گفت‌وگو و توضیحات خود درباره بحران فعلی لبنان یعنی استعفای سعد حریری از سمت نخست وزیری را بیان کرده است.

عون دراین گفت‌وگو تاکید کرد که او و هم‌پیمانانش به دنبال ایجاد بحران با جریان المستقبل و عربستان و یا تشدید آن نیستند.

رئیس‌جمهور لبنان در ادامه ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه حریری از استعفای خود منصرف شده و گفت‌وگو با عربستان و جریان المستقبل جهت ممانعت از ایجاد بحران در روابط دو طرف آغاز شود، اعلام کرد که تصمیم دارد استعفای حریری را نپذیرد.

منبع مذکور در پایان گفت: احتمالا ریاست جمهوری لبنان از اردن برای مداخله در این مساله کمک خواسته است و این گفت‌وگوی تلفنی نیز در همین راستا برقرار شده است چراکه اردن ریاست اجلاس سران عرب را برعهده دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.