ابه‌ گزارش ‌ایسنا، رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا امشب (دوشنبه) با برگزاری چند دیدار به پایان می‌رسد تا چهره سه تیم صعود کننده دیگر در بیست و یکمین دوره جام جهانی قطعی شود.

* گروه A

کنگو – گینه

تونس - لیبی

از این گروه دو تیم تونس و کنگو شانس صعود به جام جهانی را دارند. تونسی‌ها با کسب یک تساوی هم می‌توانند امشب صعودشان را به جام جهانی روسیه قطعی کنند.

تونسی‌ها شانس زیادی دارند تا بتوانند امشب جواز حضور در جام جهانی فوتبال را به دست بیاورند. تونس آخرین بار در سال ۲۰۰۶ در جام جهانی حضور داشت و در صورتی که امشب بتواند به این رقابت‌ها صعود کند، برای پنجمین بار به جام جهانی رسیده است.

گروه B:

الجزایر – نیجریه

زامبیا – کامرون

سرنوشت این گروه برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه کاملا مشخص شده و بازی امشب جنبه تشریفاتی دارد. نیجریه در این گروه توانست قاطعانه جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. نتایج ضعیف الجزایر و کامرون و حذف آنها از انتخابی جام جهانی یکی از شگفتی‌های بزرگ در قاره سیاه بود.

گروه C:

گابن – مالی

ساحل عاج – مراکش

حساس‌ترین بازی‌های امشب انتخابی جام جهانی مربوط به همین گروه است. جایی که دو تیم ساحل عاج و مراکش امشب تلاش خواهند کرد تا به جام‌جهانی راه یابند. این دو تیم باید در آبیجان برابر هم به میدان بروند. ساحل عاج برای صعود به جام جهانی باید بتواند مراکش را شکست دهد.

گروه D:

بورکینافاسو – کیپ ورد

سنگال – آفریقای جنوبی

سنگال تیم صدرنشین این گروه برای حضور در جام جهانی باید بتواند آفریقای جنوبی حذف شده را شکست دهد. البته سنگالی‌ها ممکن است با یک تساوی هم به جام جهانی برسند و این‌ در حالی است که بورکینافاسو نتواند کیپ ورد را شکست دهد.

گروه E:

غنا – مصر

کنگو – اوگاندا

سرنوشت این گروه هم برای صعود به جام جهانی روسیه مشخص شده است و مصر توانسته است صعود به جام جهانی را قطعی کند تا بازی‌های امشب جنبه تشریفاتی داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.