محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در گفت‌وگو با میزان با اشاره به انتظارات درباره بودجه سال ۹۷ گفت: «مدیریت هزینه‌های دولت در بخش‌های مختلف» از جمله ضروریات بودجه سال ۹۷ است.

وی با بیان اینکه «مدیریت هزینه‌های دولت» می‌تواند اشراف مجلس را به بودجه بیشتر کند تأکید کرد: یکی از مشکلات عمده در بودجه سالیانه کسری بودجه است که مدیریت هزینه‌ها می‌تواند از این مشکل بکاهد.

رئیس «کمیسیون اقتصادی» مجلس تصریح کرد: در حال حاضر هدفمندی یارانه‌ها یکی از چالش‌های اساسی در مبحث هزینه‌ها و پرداخت‌های دولت است که مجلس طی چند سال گذشته چندین بار تصمیم به اصلاح این موضوع گرفت اما دولت به دلایل مختلف حاضر به همکاری با مجلس نشد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: به نظر می‌رسد دولت با وجود پایان انتخابات و فضای اجتماعی این مسئله با اقدامات و تصمیمات مجلس مقداری هماهنگ‌تر باشد چرا که اولویت اصلی ما در بودجه سال ۹۷ ساماندهی موضوع هدفمندی یارانه‌هاست.

وی با بیان اینکه صرفا یک و نیم درصد بودجه بخش عمرانی در شش ماهه سال ۹۶ تخصیص نقدی پیدا کرده است گفت: با این حال تصمیم‌گیری در خصوص پرداخت یارانه به دهک‌های پردرآمد باید در بودجه سال ۹۷ به جد بازنگری شود.

پورابراهیمی اظهار داشت: معتقدم حذف یارانه ۳۰ درصد از افراد پردرآمد پیرامون موضوع هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند به میزان ۶۰ درصد از بودجه عمرانی کشور کمک کند.

رئیس «کمیسیون اقتصادی» مجلس در پایان گفت: قرار است پیشنهاد حذف یارانه ۳۰ درصد از دهک‌های پردرآمد در بررسی بودجه سال ۹۷ به صحن ارائه شود با این حال طبق مذاکراتی که انجام شده دولت هم موافقت‌هایی داشته است تا بتوانیم از این طریق اقدامات را به جلو هدایت کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.