به گزارش ایسنا – محمدمهدی گویا امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زندگی در مناطق پر ازدحام، راهپیمایی طولانی مدت، استفاده از غذاهای نامناسب و یا آب غیرمطمئن می‌تواند زمینه بیماری‌های تنفسی و اسهالی را فراهم کند.

وی افزود: در کشور عراق نگران بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان نیستیم بلکه نگرانی در زمینه بیماری‌های تنفسی به ویژه آنفولانزا و بیماری‌های اسهالی است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وزارت بهداشت تا حد ممکن اقدامات لازم برای پیشگیری از این بیماری‌ها را برای زائران اربعین انجام داده است، تصریح کرد: زائران اربعین حسینی خود نیز باید مراقب بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های اسهالی باشند.

گویا ادامه داد: هر ساله از شش ماه قبل از شروع عزیمت زائران به کشور عراق اقدامات لازم و هماهنگی‌ها انجام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: نشست‌های مختلف با کشور عراق برگزار شد و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت تا این حرکت عظیم با کمترین خسارت انجام شود.

وی اظهار کرد: پیشگیری‌ از بیماری‌ها در اربعین از اولویت برخوردار است اما آمادگی برای درمان بیماری‌ها در طول مسیر نیز وجود دارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص بیماری‌های بیولوژیک در کشور گفت: تاکنون چنین موردی اتفاقی نیفتاده است.

گویا با اشاره به اهمیت کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان خاطرنشان کرد: بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان دارای ویژگی‌های خاص از جمله خسارت سنگین برای مردم و کشور است و راه‌های کنترل پیچیده‌ای دارند که حتی با درمان نیز ممکن است به مرگ بیمار منجر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.