به گزارش فارس، سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کردند که در خصوص بسته جدید تحریم‌ها علیه کره شمالی به توافق رسیدند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، این سناتورهای کنگره اعلام کردند که کمیته بانکداری سنا هفته آینده قرار است بر روی لایحه وضع تحریمهای جدید علیه کره شمالی اقدام کند.

بر اساس این گزارش، در میان اقداماتی که سنا آمریکا قرار است علیه کره شمالی در پیش بگیرد، می‌توان به قانون تنبیهی علیه این کشور اشاره کرد که بعد از مرگ دانشجوی بازداشتی آمریکا در کره شمالی در نظر گرفته شده است.

طبق این قانون، تحریم‌های فعلی کره شمالی تقویت و افزایش می‌یابد و نظارت کنگره بر تحریم‌های کره شمالی نیز بیشتر می‌شود.

این بسته تحریمی همچنین، تحریم‌هایی را علیه نهادهای مالی خارجی همچون بانک‌های چینی وضع می‌کند که مشخص شود خدماتی را به هر فردی ارائه داده است که مورد هدف تحریم‌های مرتبط با کره شمالی کنگره آمریکا بوده است. 

لایحه جدید تحریم‌ها، ترامپ یا هر رئیس‌جمهور دیگر آمریکا را موظف می‌کند تا کمیته‌های کنگره را از هرگونه نیت خود برای پایان دادن یا لغو تحریم‌ها آگاه کنند.

این لایحه همچنین رئیس‌جمهور آمریکارا موظف می‌کند تا گزارشات مداومی را برای صدور مجوز معاملات به کنگره ارائه دهد.

اعضای کنگره آمریکا از چین و بانک‌های چین خواسته‌اند تا اقدامات بیشتری را برای اعمال فشار به پیونگ‌یانگ انجام دهند.

واشنگتن مدعی است که این اقدامات کنگره در واکنش به برنامه موشکی و اتمی کره شمالی است. 

لایحه تحریم‌های سنا مورد موافقت سناتور «مایک کارپو» رئیس جمهوری‌خواه کمیته بانکداری سنا و «شرود براون» یکی از اعضای ارشد این کمیته و «پت تومی» سناتور جمهوری‌خواه و «کریس ون هالن» سناتور دموکرات قرار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.