به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی؛ ماتیو هوو، مقام پیشین وزارت امور خارجه آمریکا گفت: مشکل دولت کنونی آمریکا این است که بسیار از خود راضی است.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال مجری شبکه که پرسید ترامپ بودجه سازمان سیا برای مقابله با گروه‌های وابسته به داعش و القاعده را در خاورمیانه (غرب آسیا) کاهش داده است. این در حالی بود که دولت اوباما تلاش می‌کرد برخلاف این وضع عمل کند، نظر شما چیست؟ گفت: بله دقیقا همینطور است.

مشکل دولت کنونی آمریکا این است که بسیار از خود راضی است. اما حقیقت این است که آن‌ها هم دقیقا کم و بیش در حال انجام همان اقداماتی هستند که دولت‌های اوباما و بوش در پانزده سال اخیر مرتکب شدند. آن‌ها در حال حمایت از گروه‌هایی هستند که ما آن‌ها را دشمن خود می‌نامیم و آن‌ها را گروه‌هایی تروریستی می‌نامیم. ما در سراسر تاریخ خود یک گروه، یک فرقه، یک قومیت و یک مذهب را ضد دیگران تقویت کرده ایم، اما در پایان نتوانسته ایم که بدانیم با چه طرفی در خاورمیانه (غرب آسیا) هم پیمان بوده ایم. تا مادامی که اسرائیل و عربستان سعودی تسلیحات ما را خریداری کنند آن‌ها هم پیمانان ما خواهند بود.

وی در پاسخ به این سوال مجری که پرسید وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا چه مطالبی را بیان خواهند کرد؟ گفت: در رابطه با جنگ‌های خاورمیانه (غرب آسیا) شما سخنانی از آن‌ها درباره اهمیت امنیت، مطالبی درباره مکان‌های امن برای تروریست ها، مطالبی درباره هم پیمانان ما در عراق و افغانستان و بهتر شدن اقدامات آن‌ها خواهید شنید.

این در حالی است که همه شواهد نشان دهنده این موضوع است که آن‌ها بهتر عمل نمی‌کنند. شما شاهد این موضوع هستید که طالبان از هر زمان دیگری قدرتمندتر شده است. آن‌ها همچنین مباحثی را درباره کره شمالی، روسیه و اینکه آن‌ها چگونه به عنوان تهدید‌هایی قطعی و حیاتی برای آمریکا هستند، مطرح خواهند کرد.

مقام سابق وزرات امور خارجه آمریکا در ادامه در پاسخ به این سئوال مجری شبکه که پرسید البته در جلسه امروز مجلس سنا درباره اینکه بخش نظامی آمریکا به کار آفرینی در آمریکا کمک خواهد کرد، صحبت خواهد شد. آیا سیاست‌های دولت آمریکا در جلوگیری از حملات تروریستی ضد شهروندان آمریکایی در داخل آمریکا و در کشور‌های دیگر موثر بوده است؟ گفت: باید بگویم این تصور که ارتش سبب کار آفرینی شود تصوری اشتباه است.

مطالعات میدانی دانشگاه‌های مختلف در آمریکا خلاف این موضوع را اثبات کرده است. این مطالعات نشان داده است که سرمایه گذاری در امور نظامی بدترین روش برای کار آفرینی است. باید توجه داشت که سرمایه گذاری در بخش‌های آموزشی، زیرساخت، فن آوری و درمان می‌تواند سبب کار آفرینی بیشتری شود و نفع بیشتری به همراه داشته باشد. سرمایه گذاری در بخش ارتش سبب افزایش درگیری‌ها و منازعات بیشتر در جهان می‌شود. این موضوع سبب افزایش بیش از اندازه خشونت می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.