به گزارش ایرنا، &#۳۹;داتوک کریم رحمان&#۳۹; قاضی این دادگاه همچنین &#۳۹;کونگ سویی کوان&#۳۹; مالایی چینی تبار ۴۸ ساله را به جرم تلاش برای کشتن &#۳۹;چئونگ می کئون&#۳۹; ۵۳ ساله همسر &#۳۹;حسین احمد نژادی&#۳۹; به ۱۸ سال زندان محکوم کرد. 

دوره زندان &#۳۹;کونگ&#۳۹; از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ که وی در بازداشت به سر می برده، محاسبه می شود. 

&#۳۹;کونگ سویی کوان&#۳۹; حدود دو ماه پس از قتل بانکدار ایرانی درسال ۹۲ دستگیر شد و در آن زمان به دلیل اینکه نتوانست بی گناهی خود را در ارتباط با این پرونده اثبات کند، به اعدام محکوم شده بود. 

قاضی این پرونده گفت که دفاعیات &#۳۹;کونگ&#۳۹; غیرمنطقی بوده و قادر به برطرف کردن شک و شبهه های پیرامون این قتل نبوده است. 

به گفته قاضی این پرونده و بر اساس بررسی جراحات وارده به مقتول که ۷۵ سال سن داشته است، اصابت چند گلوله باعث مرگ وی شده است. 

حسین احمد نژادی بانکدار ۷۵ ساله ایرانی و موسس بانک عرب – مالزی(ای.ام بانک) روز هفتم مرداد ماه سال ۱۳۹۲ در حالی که به همراه همسرش از پارکینگ یک معبد چینی در کوالالامپور خارج می شد، هدف شلیک چندگلوله قرار گرفت و کشته شد. 

تحقیقات اولیه پلیس مالزی نشان می داد که این بانکدار ایرانی به دلیل معامله املاک به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون رینگیت (حدود ۲۴ میلیون دلار) به قتل رسیده است. 

به نظر می رسد که با حکم اعدام این دو فرد که در خبرها هویت آنها نیز معرفی نشده است، پرونده قتل این بانکدار ایرانی بسته می شود، اما انگیزه این قتل که گفته می شد مرتبط با نگرانی از فساد مالی باشد همچنان نامشخص است. 

ای - ام بانک که از سال ۱۹۷۵ فعالیت خود را در مالزی آغاز کرده است ، اکنون ۱۷۵ شعبه در سراسر این کشور جنوب شرق آسیا دارد . کارکنان این بانک حدود ۱۱ هزار نفر هستند که با سرمایه ای حدود ۳۳ میلیارد دلار بیش از یک میلیارد دلار درآمد سالانه دارد. این بانک در زمینه ارائه خدمات بانکداری خرد- بانکداری شرکتی - بانکداری سرمایه گذاری- بیمه های عمومی و بیمه عمر فعالیت می کند و سهام آن در بازار بورس مالزی معامله می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.