به گزارش انتخاب، رقابت های بسکتبال قهرمانی آسیا زیر ۱۶ سال دختران به میزبانی هند در حال برگزاری است. تیم ملی ایران که پس از ۳۷ سال غیبت در میادین بین المللی، این روزها حضور در سطح B رقابت ها را تجربه می کند فردا باید برای عنوان سومی تلاش کند.

 

ملی پوشان ایران امروز در دیدار نیمه نهایی مقابل مالزی صف آرایی کردند و در حالی که در کوارتر های نخست(۱۷-۱۷) و دوم(۱۸-۱۶) با امتیاز های برابر پیش می رفتند با شروع کوارتر سوم(۲۸-۱۸) و کوارتر چهارم(۲۲-۱۷)، افسار بازی را از دست دادند و در نهایت با نتیجه ۸۵-۶۸ مغلوب حریف شدند. فاطمه قزوینی با ۲۵ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن زمین شد.

تیم مالزی راهی فینال شد و فردا با برنده هند و قزاقستان دیدار خواهد کرد.

دختران بسکتبالیست ایران برای کسب عنوان سومی سطح B رقابت ها فردا (شنبه) باید در آخرین روز بازیها با بازنده دیدار هند و قزاقستان دیدار کنند. ملی پوشان ایران در مرحله گروهی مسابقات نتیجه را تنها به هند واگذار کرده بودند و با پیروزی مقابل تیم های نپال و سریلانکا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده و با شکست تیم مالدیو راهی نیمه نهایی شده بودند.

مژده نظری، فاطمه قزوینی، فاطمه آقازادگان، مریم شریعتی، فاطمه مرتضوی، عسل نسترن طهرانی، رکسانا کریمی، روژین طلاکوب، پیونیک آراکلیان، عسل محسنی، غزل ملکی، زینب غفاری و آیدا گل محمدین ترکیب تیم اعزامی به هند هستند.

الهه دارستانی به عنوان سرمربی در کنار پوران عباسی (مربی) و فریناز طائرپور (سرپرست) هدایت تیم را برعهده دارند.

بنابر اعلام فدراسیون بسکتبال تنها دو تیم برتر این مسابقات به سطح یک صعود می‌کند. از سال ۲۰۱۷ هشت تیم چین، کره جنوبی، ژاپن، چین تایپه، هنگ کنگ، تایلند، استرالیا و نیوزیلند در سطح یک هستند.

این رقابت‌ها از روز یکشنبه ۳۰ مهر آغاز شده و تا روز شنبه ۶ آبان ادامه می‌یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.