به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی امروز در جمع فرماندهان و رؤسای کلانتری‌های نیروی انتظامی کشور که در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که در صحت آیات قرآن کریم تردید می‌کنند باید با کمک آموزه‌های مشخص مشکل خود را رفع کرده و شک را از بین ببرند.

وی تنها راه گذر از شک را تقوا دانست و افزود: ایمان به تحقق وعده‌های الهی نخستین شرط تقوا بوده و برای رفع مشکلات باید شک و تردید را از بین برد و تقوا تنها راه سبب دوری انسان از شک و تردید است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با یادی از گروه منافقین گفت: همیشه در بین گروه حق و باطل گروه سومی حضور دارند که با گفتار و رفتار خود در دل اهل حق شک و تردید ایجاد می‌کنند، که متقین باید مراقب این گروه بوده تا نفاق در آن‌ها نفوذ نکند.

وی شهدا را نمونه انسان‌های آگاه معرفی و بیان کرد: مؤمنین باید نسبت به دین  اسلام آگاهی‌های لازم را داشته باشند و شهدا نمونه انسان‌های آگاه هستند که توانستند از جان خود درراه اسلام گذشته و به مقام شهادت نائل شوند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اهمیت تکریم خانواده شهدا افزود: خانواده شهدا صبر و استقامت را از خانواده اهل‌بیت(ع) الگو برداشته و باید همه مردم با آگاهی کامل نسبت به شهدا و خانواده‌های آن‌ها برخورد کرده و مقام حقیقی آن‌ها را درک کنند.

وی نفاق را در مسائل سیاسی موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: بعضی از افراد به تعبیر امام حسین (ع) برده دنیا بوده و در مباحث سیاسی و اعتقادی گرایش و عقیده خود را مشخص نمی‌کنند و فقط به فکر خودشان هستند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) دفاع از انقلاب و اسلام را در همه شرایط جایز و واجب دانست و تصریح کرد: همیشه در شرایط سختی تعداد انسان‌های مؤمن کم می‌شود و بسیاری از افراد به تعبیر قرآن کریم منافق بوده و هنگام سختی از حمایت دین  دست می‌کشند.

وی با تأکید بر مشخص کردن جایگاه و اعتقادات فردی خود نسبت به دین و سیاست بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های منافقین ندانستن تکلیف خود در شرایط مختلف است و باید امروز هر فرد جایگاه خود را در انقلاب و حضور در جبهه حق به‌صورت روشن و صادقانه روشن کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.