به گزارش ایسنا، کمال دهقانی گفت: وزارت خارجه هفتمین گزارش سه ماهه خود درباره نحوه اجرای برجام را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کرد که این گزارش در جلسات بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت که تاکنون کمیسیون امنیت ملی دو گزارش شش ماهه درباره نحوه اجرای برجام را تهیه و در صحن علنی قرائت کرده است و اکنون در حال بررسی سومین گزارش شش ماهه کمیسیون است.

بررسی حمله به کنسولگری ایران در کمیسیون امنیت 

همچنین دانایی‌فر سفیر اسبق ایران در بغداد در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تشریح آخرین تحولات صحنه میدانی اقلیم کردستان، تبعات برگزاری همه‌پرسی را تبیین کرد.

به گفته وی، دولت مرکزی عراق اقدامات عملیاتی را در اقلیم آغاز کرده که تسلط بر کرکوک از جمله دستاوردهای آن است. اکنون مراکز نفتی و حکومتی کرکوک تحت نظارت در آمده و پرچم عراق بر افراز این موسسات برافراشته شده است. پیشروی‌ها ادامه دارد و در اربیل و سلیمانیه نیز مستقر شده و خطوط نفتی منطقه تحت کنترل آنان قرار گرفته است.

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی نیز ضمن اشاره به مباحث مطروحه درباره بررسی وضعیت اقلیم کردستان عراق، گفت: در این جلسه پیرامون موضوع حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران بحث و بررسی صورت گرفت و به این موضوع اشاره شد که مسئولین اقلیم اقدامات لازم را انجام دادند.

همچنین در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی طرح عضویت رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در برخی از شوراهای عالی با حضور اسماعیلی حقوقدان شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی تصویب شد،‌ طرحی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود و این اصلاحات در جهت رفع ایرادات شورای نگهبان انجام شد.

همچنین کمیسیون امنیت ملی در بررسی ایرادات شورای نگهبان بر مصوبه قبلی خود در طرح تقویت بسیج مستضعفین اصرار کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.