به گزارش ایرنا، روز یکشنبه المیادین، دیدار هیات حماس با مقام های ایران، مسئولان رژیم صهیونیستی را تا حدی عصبانی کرده که به این جنبش حمله کرده و به شدت از آن انتقاد کردند. 

تل آویو پیشتر شرط کرده بود که تنها زمانی آشتی فلسطینی ها را می پذیرد و وارد مذاکره می شود که حماس، سلاح مقاومت را زمین بگذارد و روابطش را با ایران قطع کند.

«ایلیت شاکید» وزیر دادگستری رژیم صهونیسیتی در گفت و گو با شبکه دوم این رژیم در خصوص سفر هیات حماس به تهران، گفت: تا زمانی که تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری محمود عباس با حماس که دارای شاخه نظامی است که با اسرائیل می جنگند، رابطه دارد، تل آویو هرگز وارد هیچ گونه مذاکره با این تشکیلات نمی شود.

وی با بیان اینکه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) هیچ مشروعیتی برای حماس قائل نیست، افزود: ایران، تامین کننده مالی این جنبش است.

در همین راستا، «یوآف مردخای» هماهنگ ‌کننده رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی نیز در واکنش به سفر هیات حماس به ایران در صفحه شخصی اش در «فیس بوک» نوشت: کسی که در نهایت بهای نزدیکی و تسلیم شدن کورکورانه حماس به ایران را پرداخت خواهد کرد، ساکنان نوار غزه هستند.

مردخای ادامه داد: سفر هیات حماس به تهران به رهبری «صالح العاروری» معاون رئیس شورای سیاسی این جنبش، بیانگر «ادامه تحکّم ایرانی ها بر حماس و اداره امور نوار غزه است». 

این در حالی است که صالح العاروری ریس هیات حماس در ایران، صبح روز شنبه در سخنانی، قطع روابط با ایران را رد کرد و گفت آشتی با جنبش «فتح»، به هیچ وجه بر سلاح مقاومت، تاثیر نخواهد گذاشت.

العاروری همچنین گفت: وجود هیات حماس در تهران، به معنای رد عملی درخواست اسرائیل (رژیم صهیونیستی) برای قطع روابط با ایران است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.