محمد آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: فرودگاه رامسر در ۳ ماهه دوم سال جاری نسبت به ۳ ماهه دوم سال گذشته با افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد مسافر همراه بود.

وی تصریح کرد: از فرودگاه رامسر 28 هزار و 821 مسافر از سوی ۳ شرکت هواپیمایی آسمان، جمهوری اسلامی ایران و نفت در مسیرهای تهران مشهد و اهواز جا به جا شده است.

فرماندار رامسر افزود: در ۳ ماهه دوم سال جاری ۵۹۲ پرواز در فرودگاه رامسر انجام شده و 5 هزار و 300 نفر مسافر خارجی وارد این فرودگاه شدند و در این فرودگاه در هفته ۴۴ پرواز انجام می شود.

آزاد تصریح کرد: فرودگاه رامسر با استفاده از پروازهای هواپیمایی هما هواپیمای برجامی ظرفیت انجام پروازهای بیشتری را دارد و روزانه ۲ یا ۳ پرواز از رامسر به تهران و در طول هفته ۲ پرواز به مشهد از فرودگاه رامسر انجام می شود.

فرماندار رامسر گفت: با توجه به تعداد مسافر در سال های اخیر تعداد مسافر پروازی چندین برابر شده و انتظار افزایش پروازها به شهرهای مختلف احساس می شود.

وی خاطرنشان کرد: در بازدید رئیس مرز هوایی و گذرنامه وزارت کشور از فرودگاه رامسر رفع موانع موجود جهت تبدیل شدن به مرز هوایی در دستور کار قرار دارد.

فرماندار رامسر گفت: مرز هوایی موجب برقراری پروازهای مستقیم به کشورهای مختلف از جمله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، حاشیه دریای خزر و پرواز به عتبات عالیات می شود.

آزاد تصریح کرد: مرز هوایی موجب افزایش تعداد پروازها در مسیرهای مختلف و جذب مسافران و توریست‌های کشورهای مختلف و تسهیل در مسافرت های شهرهای همجوار و رامسر به کشورهای مختلف می شود.

وی اظهار کرد: احتمال می رود در اربعین سال جاری در صورت فراهم شدن شرایط برقراری پرواز رامسر به نجف امکان پذیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه رامسر که جزء فرودگاه های قدیمی کشور است از سال ۸۸ در طرح توسعه قرار گرفت و نخستین فرودگاه مجهز به باند بتنی به طول ۲۷۰۰ متر شد اما به دلیل موانع پروازی تاکنون باند جدید به بهره برداری نرسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.