به گزارش ایرنا، عراقچی که برای شرکت در چهاردهمین نشست خلع سلاح هسته ای مسکو و رایزنی با همتایان روس خود پنجشنبه گذشته به روسیه سفر کرده بود، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، نتایج این سفر را خوب ارزیابی کرد.

 

وی گفت: با افراد مختلفی دیدار داشتیم ، همه اتفاق نظر داشتند که برجام یک سند پایدار و معتبر بین المللی است که تمام طرف های امضا کننده باید به مفاد آن پایبند باشند و آن را اجرا کنند.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران افزود: در این دیدارها تاکید شد که برجام قابل مذاکره نیست و هیچ تبصره ای در آن پذیرفته نمی شود.

وی تصریح کرد: مقام ها و کارشناسان شرکت کننده در نشست خلع سلاح هسته ای در مسکو تاکید داشتند که باید برجام حفظ شود و برای اجرای آن کوشش کرد. 

معاون وزیر امور خارجه گفت: برجام به هیچ موضوع دیگری ارتباط ندارد و این واقعیت مورد اشاره همه بود. 

عراقچی با بیان اینکه برجام بخش جدایی ناپذیر نظام عدم انتشار سلاح هسته ای شده است، گفت: آمریکا و شخص ترامپ در انزوای جهانی قرار گرفته است؛ اکثریت کشورهای جهان و نمایندگان سازمان های بین المللی از برجام حمایت می کنند.

نشست دو روزه خلع سلاح هسته ای مسکو روز گذشته به پایان رسید و در آن بیش از ۲۰۰ مقام و کارشناس دست اندرکار امور انرژی هسته ای، ایمنی اتمی و جلوگیری از گسترش جنگ افزارهای هسته ای از کشورهای مختلف از جمله هیات ایران به ریاست عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و نیز مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو شرکت داشتند.

عراقچی در این نشست مواضع هسته ای جمهوری اسلامی ازجمله در موضوع برجام و خط قرمز ایران در این مبحث را تشریح کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.