مهدی کیانی، کاپیتان تیم فوتبال تراکتورسازی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اتفاقاتی که در حاشیه تمرین این تیم با عارف آغاسی رخ داد، توضیح داد: اتفاق خاصی نبود و رسانه‌ها آن را بزرگ کردند. حتی این اتفاق از شوخی هم کوچک‌تر بود و نمی‌دانم که چگونه از دید رسانه‌ها کارد میوه‌خوری تبدیل به قمه شد. بعد از آن شوخی هم دست عارف کمی پاره شد و دکتر آن را باند بست و کل اتفاق همین بود.

او ادامه داد: چنین اتفاقاتی ممکن است که در یک خانواده پیش بیاید. فشار روی تیم و من به عنوان کاپیتان آنقدر زیاد است که گاهی ممکن است چنین شوخی‌هایی که به کسی اسیب بزند اتفاق بیفتد. من در عمرم هیچ‌گاه این کار را نکرده بودم و نمی‌کنم زیرا چاقوکش نیستم.

کاپیتان تراکتورسازی درباره حکم کمیته اخلاق و محرومیت دو ساله‌اش گفت: نمی‌دانم چه بگویم. کاری که در تمرین صورت گرفت ناخواسته بود و در حد شوخی هم نبود. متاسفانه رسانه‌ها از کاه، کوه ساختند. نمی‌دانم باشگاه بزرگی چون تراکتورسازی باید چنین اخبار خانوادگی از آن به بیرون درز پیدا کند. همه از این رسانه‌یی شدن تعجب کردند زیرا برای تراکتورسازی خیلی بد شد.

او درباره جلسه کمیته اخلاق اضافه کرد: در جلسه‌ای که در کمیته اخلاق برگزار شد، من با آقای تورک صحبت کردم و ایشان به من قول دادند که این مشکل به‌راحتی حل شود اما آن‌ها زیر قول خود زدند و دو ماه من را محروم کردند. باشگاه در حال پیگیری است تا کمیته اخلاق درباره این حکم تجدید نظر کند.

کیانی ادامه داد: من برای نخستین‌بار بود که پا به این کمیته می‌گذاشتم. به نظر من وجود چنین کمیته‌ای نیاز است اما نه برای این‌که بازیکنی بار اول اشتباه می‌کند. اگر بازیکنی از اشتباهش درس نگرفت و برای بار چهارم و پنجم کارش را تکرار کرد و به اصطلاح شورش را در آورد، آنگاه باید کمیته اخلاق آن بازیکن را جریمه کند. ان‌ها باید با بازیکنان کنار بیایند. تراکتورسازی با پرسپولیس و استقلال فرقی ندارد. من حتی دوست ندارم بازیکنان آن‌ها نیز محروم شوند و باید به امثال ما که بار اول‌مان است فرصت داده شود.

بازیکن تراکتورسازی درباره شنیدن این حکم گفت: من روز بازی با پارس جنوبی متوجه شدم که کمیته اخلاق در حال بررسی این قضیه است. اصلا نفهمیدم که در آن بازی چه گذشت. بعد از شنیدن این جریمه نزدیک بود سکته کنم. دست و پام یخ زده بود و نمی‌توانستم صحبت کنم.

وی در پایان درباره تاثیر غیبتش در دیدار این تیم مقابل پیکان اذعان کرد: بازیکنان تیم مقابل پیکان خوب بازی کردند اما همه تحت تاثیر محرومیت من بودند. اوضاع تیم به هم ریخته بود و بازیکنان با استرس بازی می‌کردند. تیمی که مقابل پیکان بازی کرد میانگین سنی زیر ۲۵ سال داشت و تنها بزرگان تیم محمد ایران‌پوریان، فرزاد حاتمی و مهدی شریفی بودند. با نبود من، دست یحیی گل‌محمدی خالی‌تر از همیشه شده است و تیم ما با این شرایط کار سختی تا نیم‌فصل دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.