به گزارش انتخاب، مرتضی الویری در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره گزارش چشم انداز، رویکردها و برنامه های کلان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا خطاب به امینی نایب رئیس شورای شهر که بعد از رفتن محسن هاشمی از صحن، ریاست جلسه را برعهده گرفت، گفت: سوالم این است که بررسی چشم اندازهای یک کمیسیون در شرح وظایف شوراست را می توان در سایت منتشر شود نه اینکه در صحن علنی با هزینه ای که برای برگزاری آن انجام می شود، مطرح شود.

وی گفت: اعلام شد بر اساس چه استناد قانونی این موضوعات در دستور کار قرار می گیرد الزامی برای برگزاری ۸ جلسه در ماه وجود ندارد ما می توانیم دو جلسه برگزار کنیم اما اجازه دهید موضوعات در کمیسیون ها پخته شود تا برای صحن علنی موضوع داشته باشیم.

وی ادامه داد: با این فضا می توان تفسیر آیت الکرسی را هم دستور کار جلسه قرار داد. در جلسه امروز بیشتر توجه میکنم تا مانند هفته گذشته مصوبه ای تکراری به رای گذاشته نشود.

امینی نیز گفت: طرح چشم انداز برنامه های کمیسیون ها در صحن برای اطلاع عموم است بهتر است مته به خشخاش نگذاریم.

افشین حبیب زاده نیز در واکنش به تکراری بودن مصوبه هفته گذشته، اعلام کرد: مصوبه هفته گذشته تکراری نبود و بر اساس تاکید بر اجرای ماده ۵۵ قانون شهرداری ها بوده است و درست نیست این موضوع را دوباره تکرار کنیم.اگر مصوبه ای وجود داشته چرا روال قانونی رعایت نمی شود؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.