به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی در جشنواره جوانان و دانشجویان در شهر سوچی از وجود یک فناوری خبر داد که می تواند بسیار وحشتناک تر و خطرناک تر از سلاح های اتمی باشد. به عقیده رئیس جمهور روسیه، تولد انسان‌های برنامه ریزی شده از نظر ژنتیکی می تواند یک خطر بسیار بزرگ برای بشریت باشد. به گفته او، با وجود اینکه اینگونه انسان‌های برنامه ریزی شده می توانند در زمینه های پزشکی مفید باشند، خطرات بسیار زیادی را هم به دنبال دارند.

ولادیمیر پوتین اعلام کرد: می توان تصور کرد که دانشمندان بتوانند انسان‌هایی را با ویژگی های خاص تولید کنند. این شخص می تواند یک ریاضیدان بااستعداد و یا یک موسیقی دان فوق العاده باشد؛ اما در عین حال هم می تواند یک سرباز شجاع بدون داشتن کوچکترین احساس ترس، پشیمانی و درد باشد.

وی افزود: می بینید که بشریت در آینده ای نزدیک می تواند وارد مرحله ای از پیشرفت شود؛ مرحله ای که احتیاج به مسئولیت پذیری بالایی دارد و این چیزی که من توصیف کردم می تواند حتی از یک بمب اتم هم خطرناک تر باشد.

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد: فناوری‌های نوین باید به صورت مؤثر و مفید مورد استفاده قرار بگیرند. اما بشریت نباید اصول اخلاق را هیچ گاه فراموش کند؛ زیرا نبود آن می تواند منجر به نابودی بشریت شود. انسان در هر کاری نباید اصول اخلاقی آن را فراموش کند. هرکاری که انجام می دهیم باید در چارچوب یک هدفی و آن هم تقویت بشریت باشد، نه نابودی بشریت.

در نوزدهمین جشنواره جوانان و دانشجویان که هفته گذشته در شهر سوچی روسیه برگزار شد، جوانان سراسر جهان حضور داشتند. بیش از ۲۵ هزار نفر از بیش از ۱۸۰ کشور مختلف در این جشنواره حضور یافتند. این جشنواره از سال ۱۹۴۷ تاکنون جوانان سراسر جهان را با هدف مقابله با جنگ و حمایت از دموکراسی دور هم جمع می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.