به گزارش ایسنا، پزشکان معتقدند در صورتی که مبتلایان به آسم و آلرژی بیماری خود را به خوبی تحت کنترل داشته باشند و احتیاط های لازم را انجام دهند قادر خواهند بود بدون نگرانی ورزش کنند.

به گفته پزشکان، این بیماران باید عامل محرک آسم یا آلرژی را در خود بشناسند. به طور مثال زمانی که میزان ذرات گرده و مواد آلرژی‌زا در هوا بالاست باید در محیط‌های سرپوشیده و داخل ساختمان با پنجره‌های بسته ورزش کنند. همچنین هنگام ورزش کردن در فضای باز از حضور در مناطقی با سطح بالای مواد آلرژی‌زا همچون پارک‌ها و نواحی پرترافیک خودداری کنند.

همچنین هوای خشک می‌تواند در مبتلایان به آسم حساسیت‌آور باشد در حالی که آب و هوای مرطوب ورزش کردن را راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این؛ هنگام ورزش کردن در فضای باز بهتر است از طریق بینی نفس بکشند.

به گزارش هلث دی‌نیوز، همچنین دویدن‌های طولانی مدت و ورزش پرتحرکی مثل بسکتبال از جمله ورزش‌هایی هستند که موجب بروز آسم ناشی از ورزش می‌شوند و بنابراین انتخاب ورزش مناسب برای این افراد حائز اهمیت است.

علاوه بر این‌ها توصیه می‌شود که در این مورد حتما پیش از انجام هر ورزشی با پزشک معالج خود مشورت کنید و البته هرگز بدون داروهایتان از خانه خارج نشوید.

پزشکان همچنین تاکید دارند در صورتی که بیمار مبتلا به آسم یا آلرژی احساس کسالت و بیماری دارد تا زمانی که علائم آلرژی در وی بهبود نیافته باید ورزش کردن را به تعویق بیاندازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.