«ایران» نوشت: عصر پنجشنبه فیلمی یک دقیقه‌ای از ضجه‌های بی‌امان کودکی خردسال که پیکر نحیفش پر از زخم و تاول‌های پوستی بود در فضای مجازی با سرعت دست به دست شد. هیچ صدایی جز ناله و فریادهای پسر کوچولوی بیمار شنیده نمی‌شد. در این یک دقیقه، کودک بدون هیچ کلامی و در حالی که از درد به این سو و آن سو می‌دوید، به‌دنبال پناهی بود تا سوزش زخم‌هایش را التیام دهد. عامل انتشار این کلیپ برای آنکه شناسایی نشود در پیامی به همراه این فیلم، خواستار انتشار آن در فضای مجازی و گروه‌های خبری استان البرز و همچنین عزل مسئولان بهزیستی استان شده بود.

با پیگیری خبرنگار «ایران» درباره این فیلم و هماهنگی «حسین امیری»، مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، صبح دیروز زمینه بازدید خبرنگاران البرزی از شیرخوارگاه امام علی (ع) کرج فراهم شد. مسئولان بهزیستی هم درپی بازدید از بخش‌های این مجموعه و ملاقات با کودک خبرساز، جزئیات این اتفاق را از زبان مدیرکل بهزیستی استان البرز شنیدند.

هیچ تعمدی در کار نبود

داریوش بیات‌نژاد - مدیرکل بهزیستی استان البرز - در این باره گفت: «به تازگی کودک ۴ ساله‌ای را که میان زباله‌ها رها شده و سرگردان بود، تحویل بهزیستی و شیرخوارگاه امام علی(ع) دادند. متأسفانه وی مبتلا به بیماری شپش بود و پس از کوتاه شدن موها و نظافت، به بخش کودکان انتقال یافت. تصاویر ثبت شده در دوربین‌های مداربسته نیزنشان می‌دهد به منظور جلوگیری از انتشار و سرایت بیماری به دیگر کودکان، پس از میکروب زدایی لباس‌ها و تختخواب‌ها وبه خاطر کنترل و جلوگیری از انتشار شپش به سایر کودکان، دستور شست‌و‌شوی بخش و نیز استفاده از شامپوی مخصوص برای کودکان توسط مربی مربوطه داده شده بود. اما وقتی شست‌و‌شو با داروی ضد شپش آغاز شد، متأسفانه یکی از فرزندان ۲ ساله، با حساسیت و التهاب پوستی به شامپو واکنش نشان داد. مربی با دیدن این علایم، با پزشک متخصص تماس گرفت وپس ازتشریح وضعیت کودک، مصرف شربت ضد حساسیت و پماد برای کودک تجویز شد. ضمن اینکه کودک پس از مصرف داروها به بیمارستان اعزام شد. با پیگیری‌های همکاران و ادامه روند درمان، کودک تحت نظر پزشک متخصص پوست قرار گرفت و زخم‌ها با پانسمان سطحی و ساده و شست و شوی با آب ولرم در کمتراز ۱۰ روز برطرف شد. در حال حاضر نیز پسرکوچولو در سلامت کامل به سر می‌برد.»

کودک بیگناه، ابزار انتقام نیروی اخراجی

وی با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد این فیلم‌ها برای باج خواهی و تهدید بهزیستی از سوی یک نیروی اخراجی منتشر شده بود، گفت: «ما معتقدیم اطلاع‌رسانی نباید ابزار تهدید و باج خواهی برای نهاد حمایتی بهزیستی باشد و در این مورد نیز از خبرنگار روزنامه «ایران» سپاسگزاریم که بدون ایجاد تنش و جوسازی به‌صورت حرفه‌ای پیگیر موضوع شد و در شفاف‌سازی آن کمک شایانی کرد. این پسر بچه ۲ ساله به واسطه اعتیاد مادر و زندانی بودن پدر، جزو خانواده‌های بدسرپرست به شمار می‌رود و پس از بررسی‌های اورژانس اجتماعی استان، تحویل شیرخوارگاه شده است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.