به گزارش مهر،  سرهنگ حسین پیوندی غروب شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرط لازم برای خروج از کشور داشتن گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار است، ابراز داشت: متقاضیان شرکت در مراسم اربعین می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به تحویل مدارک و صدور گذرنامه در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اتباع بیگانه و خارجی تنها از مرز شلمچه اجازه خروج دارند، افزود: زائران ایرانی می توانند از مرزهای مهران، چزابه و شلمچه عبور کنند و از سوی دیگر پلیس امنیت در کنسولگری های ایران در شهرهای نجف، بغداد و کربلا به منظور تسریع در صدور اسناد مفقودی در خدمت زائران خواهند بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان بابیان اینکه زائران اربعین حسینی(ع) می توانند از هم اکنون مقدمات سفر را آماده کنند، ابراز داشت: از جمله شروط لازم برای ورود به کشور عراق اخذ ویزا است که باید از طریق سفارتخانه برای دریافت روادید اقدام شود.

پیوندی ادامه داد: پلیس هیچگونه دخل و تصرفی در صدور روادید ندارد صدور ویزا، مبلغ و فرآیند آن برعهده سفارتخانه عراق و وزارت امورخارجه است که اخذ ویزای انفرادی توصیه پلیس به شمار می رود.

وی یادآور شد: پلیس گذرنامه همه روزه از ساعت ۷:۳۰ الی ۲۰ شب پاسخگوی زائران هستند و در دفاتر پلیس +۱۰ نیز از ساعت هشت صبح تا ۱۶ متقاضیان می توانند نسبت به ارائه مدارک لازم اقدام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.