به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سوم نوامبر (۱۲ آبان‌ماه) توری آسیایی را شروع می‌کند که در جریان آن به ژاپن، کره‌جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین سفر خواهد کرد. این نخستین سفر ترامپ به آسیا از روی کار آمدنش در ماه ژانویه است و یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های وی در این سفر جلوگیری از کنترل خارج شدن بن‌بست با کره‌شمالی است.

انتظار می‌رود جلسه آتی کنگره حزب کمونیست چین به تحکیم قدرت شی جینپینگ رئیس جمهور چین و حفظ احتمالی قدرت در دستان وی تا سال ۲۰۲۲ منجر شود.

ترامپ معتقد است که شی جینپینگ باید برای حل معضل کره‌شمالی اقدامات بیشتری انجام دهد.

یکی از مقامات آگاه گفت: دیدگاه رئیس جمهور آمریکا این است که در حال حاضر هیچ بهانه‌ای وجود ندارد. از این به بعد شی جینپینگ دیگر نمی‌تواند قدم‌های اندک بردارد.

ترامپ می‌خواهد همکاری‌های جدی را از جانب چین برای ترغیب پیونگ یانگ به تغییر رویکرد یا محروم کردن این کشور منزوی از منابع کلیدی به دست آورد.

ترامپ در مصاحبه اخیر فاکس بیزینس گفت: می‌خواهم تا زمانی که کنگره حزب کمونیست چین رای خود را صادر کند، مسائل محدودی را با شی جینپینگ حفظ کنم.

وی افزود: من معتقدم شی جینپینگ قدرت انجام اقدامات بیشتر در رابطه با کره‌شمالی را به دست می‌آورد. ما منتظر رای کنگره حزب کمونیست می‌مانیم. در حال حاضر ما برای همه چیز آماده شده‌ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.