مطابق این شنیده‌ها، رفتن اعضای خانواده به محل سکونت آنان بیش از گذشته تسهیل شده است و این امکان را دارند که بیشتر با هم باشند و همدیگر را ببینند.

همچنین قرار است برخی افراد هم بتوانند به دیدن محصوران بروند و با آنان ملاقات کنند. این هفته اعلام شد که در مسیر اجرایی کردن همین تصمیم، اسماعیل دوستی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بعد از ٧سال به دیدن آقای کروبی رفته است. 

حسین کروبی در گفت‌وگویی اعلام کرد: شنیدم شورای امنیت، تصویب کرده است که به مرور یک‌سری اشخاص بتوانند با آقای کروبی و آقای موسوی دیدار کنند. این موضوع را با آقای کروبی شروع کردند. آقای دوستی هم به سبب لُر بودن و هم به‌سبب عضو شورای مرکزی حزب بودن، برای نخستین ملاقات انتخاب شده است. امیدوار هستم هر چه زودتر مصوبات شورای امنیت که بعد از نزدیک هفت سال مصوب شده که یکی از آنها عادی شدن دیدار فرزندان با آقای موسوی و خانم رهنورد است، اجرایی شود.

غیر از آقای دوستی، معاون اطلاعات هم چندباری به دلیل در جریان قرار گرفتن وضعیت آقای کروبی از نزدیک به دیدار ایشان رفته است و وزیر بهداشت هم به دلیل چندین عمل جراحی آقای کروبی، هشت باری به دیدارشان رفته است.ماجرای حصر باید ولو تدریجی ختم شود و با این کار از شقاق موجود میان نیروهای انقلاب کاسته شود. ما در شرایطی هستیم که به حد اعلای انسجام نیاز داریم و بنابراین باید با تدبیر عمل کنیم. این گام‌ را ولو آنکه مقدماتی باشد ، درست می‌دانیم و امیدواریم که تداوم یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.