به گزارش مهر، مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا از فردا یکشنبه در هند آغاز می شود. ایران یکی از تیم های حاضر در این دوره از رقابت هاست که با مجوز فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) مبنی بر حضور محجبه بانوان مسلمان در میادین بین المللی برای این رقابت ها اعلام آمادگی کرده است. 

مسئولان فیبا اردیبهشت ماه و به دنبال رایزنی های صورت گرفته توسط فدراسیون بسکتبال ایران، بعد از ۳۷ سال مجوز حضور محجبه بانوان این رشته در میادین رسمی بین المللی را صادر کردند. بعد از آن بود که بسکتبال بانوان ایران با حضور در رقابت های داخل سالن (س به سه) اولین حضور در میادین رسمی را تجربه کرد. با این اوصاف حضور تیم بسکتبال نوجوانان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا دومین حضور بین المللی بسکتبال بانوان ایران است که بعد از ۳۷ سال انجام می شود و البته اولین حضور در رده سنی نوجوانان.

برای حضور در مسابقات بسکتبال نوجوانان قهرمانی آسیا، تیم ایران با ترکیبی متشکل از ۱۲ بازیکن پنجشنبه شب عازم هند شد. مریم شیرازی، فاطمه آقازادگان، فاطمه مرتضوی، عسل نسترن طهرانی، مژده نظری، رکسانا کریمی، روژین طلاکوب، پیونیک آراکلیان،  عسل محسنی، غزل ملکی، زینب غفاری و آیدا گل محمدین ترکیب تیم اعزامی به هند هستند که با هدایت الهه دارستانی به عنوان سرمربی در کنار پوران عباسی (مربی) و فریناز طائرپور (سرپرست) به مصاف حریفان شان می روند. 

بر اساس قرعه کشی انجام شده، برای مسابقات بسکتبال نوجوانان دختر آسیا، تیم ایران با  سنگاپور، نپال و هند همگروه است. تیم کشورمان در اولین دیدار به مصاف سنگاپور خواهد رفت. 

برنامه دیدارهای تیم بسکتبال نوجوانان دختر ایران در رقابت های قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

یکشنبه ۳۰ مهرماه 

* ایران - سنگاپور (ُاعت ۱۸)

دوشنبه اول آبان ماه 

* ایران - هند (ساعت ۲۰)

سه شنبه دوم آبان ماه

* ایران - نپال (ساعت ۱۸) 

تیم های شرکت کننده در مسابقات بسکتبال نوجوانان دختر آسیا چهارشنبه استراحت می کنند. پنجشنبه و جمعه نیز دیدارهای رده بندی و فینال این رقابت ها برگزار می شود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.