به گزارش مهر و به نقل از رویترز، یکی از اعضای جمهوریخواه کنگره آمریکا روز جمعه اعلام کرد که مجلس نمایندگان در راستای اتخاذ موضعی سرسختانه علیه تهران، هفته آینده لایحه تحریمهای جدید علیه برنامه موشکی ایران و همچنین حزب الله لبنان را به رأی می گذارد.

به زعم این نماینده جمهوریخواه، هدف مجلس نمایندگان آمریکا از طرح این لایحه پرهیز از اقدامی عاجل در جهت تضعیف توافق هسته ای ایران (برجام) است.

«کوین مک کارتی» رهبر اکثریت و «اِد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان با انتشار بیانیه ای مشترک مدعی شدند: «کنگره موظف است در راستای [اتخاذ] راهبردی روشن و بصیر  برای متوقف ساختن رفتار بی پروایانه ایران با قوه مجریه همکاری کند».  

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «اقدام فوری برای تحقق این هدف هفته آینده در مجلس نمایندگان انجام خواهد شد؛ چرا که ما به قانونی رأی خواهیم داد که تحریمهای بیشتری را علیه حزب الله و برنامه موشکی ایران وضع می کند».

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سیزدهم اکتبر سال جاری از تأیید پایبندی ایران به توافق هسته ای (برجام) امتناع و تهدید کرد که ممکن است در نهایت این توافق بین المللی را فسخ نماید!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.