به گزارش ایرنا آوارگی ۴۰۰ خانواده بر اثر درگیری داعش و طالبان در«ننگرهار»، بازداشت یک عامل انتحاری در کابل، کشف نیم تن مواد مخدر طی هفته گذشته، تشییع پیکر فرمانده پلیس «پکتیا» با حضور رئیس جمهوری و برگزاری نمایشگاه کشاورزی در کابل از جمله رویدادهای خبری چهارشنبه در افغانستان است.

** آواره شدن 400 خانواده در «ننگرهار» در پی درگیری نیروهای داعش و طالبان
بتازگی درگیری های شدیدی بین طالبان و داعش در شهرستان «خوگیانی» استان ننگرهار رخ داده است که در جریان آن شش غیر نظامی کشته و ۴۰۰ خانواده دیگر آواره شده اند.«عطاالله خوگیانی» سخنگوی استاندار ننگرهار افغانستان با تایید این خبر گفت که این افراد در جریان درگیری های چهار روز گذشته آواره شده اند.گروه تروریستی داعش و طالبان در ننگرهار چندین نوبت قبل هم با هم دیگر درگیر شده اند وطی دو سال گذشته ده ها تن از طرفین کشته یا زخمی شده اند.

**یک تروریست در کابل قبل از اجرای ماموریتش بازداشت شد
اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که یک عامل انتحاری را پیش از رسیدن به هدفش در کابل شناسایی و دستگیر کرده اند.این تروریست که قصد داشت یک خودروی حامل مواد منفجره را در شهرستان «چهار آسیاب» کابل منفجر کند توسط نیروها شناسایی و بازداشت شد.

**کشف نیم تن مواد مخدر و بازداشت 3 قاچاقچی در یک هفته گذشته 
مرکز قضائی مبارزه با مواد مخدر افغانستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در یک هفته گذشته ۶۴۱ کیلو مواد مخدر را کشف و ضبط کرده است و در این ارتباط ۳ قاچاقچی را که یکی از آنها زن است ، دستگیر کرده اند.
بیانیه این مرکز افزوده است که این افراد از در فرودگاه کابل و دو استان دیگر دستگیر و به این مرکز منتقل شده اند که همراه با آنها 700 دلار آمریکایی و نزدیک به یک و نیم میلیون کلدار پاکستانی نیز بدست آمده است.

**تشییع جنازه فرمانده پلیس استان «پکتیا» با حضور رئیس جمهوری
«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان روز چهارشنبه در مراسم تشییع پیکر «توریالی عبدیانی» فرمانده پلیس استان پکتیا که روز گذشته در جریان حمله طالبان به مرکز این پلیس در شهر گردیز کشته شده بود حضور یافت .
براساس گزارش وزارت کشور افغانستان در حمله دیروز 41 تن کشته و 158 تن دیگر زخمی شدند.رئیس جمهوری افغانستان در این مراسم گفت که انتقام خون شهدای گردیز را از تروریست ها گرفته خواهد شد.

**برگزاری نشست یونامان با حضور فرماندهان نظامیان خارجی و افغان برای کاهش تلفات غیر نظامیان
هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان با حضور فرماندهان نهادهای امنیت ملی، وزارت دفاع، حقوق بشر و ماموریت حمایت قاطع نشستی را برای بررسی راههای کاهش تلفات غیر نظامیان برگزار کرد.«توبی لنزر معاون» نماینده ویژه دبیر کل ملل متحد برای افغانستان نیز در این جلسه شرکت کرد و در باره موضوعات کلیدی کاهش تلفات بحث و تبادل نظر شد.

** برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی و دامداری افغانستان در کابل 
وزارت کشاورزی و دامداری افغانستان با برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی تولیدات داخلی این کشور را عرضه کرد و از مردم خواست که برای تقویت اقتصاد داخلی و افغانستان از محصولات داخلی استفاده کنند. «نصیراحمد درانی» روز چهارشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه که به مدت سه روز برپا خواهد بود گفت که در این نمایشگاه 200 شرکت داخلی در قالب 239 غرفه محصولات خود را عرضه کرده اند که 50 غرفه ویژه زنان است.وی برگزاری این نمایشگاه را در معرفی تولیدات داخلی مهم دانست و گفت که مردم افغانستان برای تقویت ثبات و اقتصاد کشور باید محصولات خود را استفاده کنند و با این روش به ایستادن اقتصاد کشور بر پای خود کمک کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.