به گزارش مهر، آیت الله العظمی حسین نوری  همدانی ظهر چهارشنبه در دیدار فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنایت امام(ره) و زحمات فراوان آیت الله هاشمی رفسنجانی بوجود آمد و توفیقات بسیاری را به همراه داشت.

ریشه انقلاب در حوزه و دانشگاه است

وی به ارتباط بیشتر حوزه با دانشگاه تأکید کرد و با بیان اینکه ریشه انقلاب در حوزه و دانشگاه است، گفت: همین دانشجویان و علما هستند که کشور را به حرکت درآوردند و لذا باید برای حفظ نظام متحد بود.

این استاد برجسته حوزه تصریح کرد: تاریخ بسیار آموزنده است و نشان می‌دهد مراکز علم آموزی ما در گذشته یکی بوده که استکبار آن را از هم جدا کرد و منادیان دین را به حاشیه کشاند و دانشجویان را وابسته به غرب کرد.

وی گفت: امام راحل سعی کردند تا اسلام ناب را حاکم کنند، مردم را از خودباختگی در برابر استکبار نجات دهند و ولایت فقیه را مطرح نمایند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به تعداد بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی، افزود: تنها مدرک گرفتن کافی نیست و دانشجویان باید در علم آموزی تلاش کنند تا به حد بالای آن برسند و علما نیز باید آشنایی کامل به همه ابعاد اسلام داشته و فقیه و عالم باشند.

وی به تدریس علوم انسانی غرب در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باید دین را در تمام ابعاد به دنیا نشان دهیم و علم را برای همه مردم مهیا نماییم و همچنین ظلم و جهل را ریشه کن و با دشمنان اسلام مبارزه کنیم.

هدف دشمن نابودی اسلام است

این مفسر قرآن کریم در ادامه با بیان اینکه در برجام هدف دشمن نابودی اسلام است، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید به ظالمین اعتماد نکنید که اگر اینگونه شد خود دچار آتش می‌شوید.

وی افزود: در مسئله برجام به دشمن اعتماد کردند و آن را فتح الفتوح خواندند و امضا کردند اما همچنان تحریم‌ها باقی مانده است لذا باید بیدار بود و حتی باید مراقب اروپا که برادر آمریکا است باشیم و فریب حرف‌هایشان را نخوریم.

آیت الله نوری همدانی بار دیگر به فهمیدن، شناختن و شناساندن ابعاد دین، اسلام واقعی و توجه به مردم و لایت فقیه تأکید کرد و گفت: امروز روز حرکت، مشورت و تبادل افکار است و نباید در برابر حوادث سکوت کرد و حرکتی نداشت.

وی افزود: اکنون در شرایطی زندگی می‌کنیم که در کشورهایی چون عربستان، مصر، امارات و بحرین اجازه برگزاری مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) را  در ایام محرم ندادند و لذا باید مجهز، بیدار و آگاه باشیم.

مرجع تقلید شیعیان بار دیگر به ارتباط بیشتر دانشگاه با حوزه تأکید کرد و گفت: باید فضای انقلابی در دانشگاه‌ها تقویت شود و کتاب‌هایی چون صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام(ره) بیشتر مورد مطالعه قرار بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.