به گزارش مهر، خیرالله خادمی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از محور هراز به عنوان زیباترین محور منتهی به شمال و کوتاهترین محور یاد کرد و گفت: این محور در راستای ساماندهی محورهای شمال کشور یکی از باهمیت ترین مسیرها در جذب ترافیک است.

وی افزود: طول محدوده باند دوم ۱۰۱ کیلومتر از لاسم تا آمل است که اگر چهارخطه شود ظرفیت ترافیکی محور دو برابر افزایش می یابد و تاکنون ۵۵ کیلومتر به صورت منقطع چهارخطه شد و دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد است.

خادمی ادامه داد: پروژه محور هراز یکی از بزرگترین پروزه راهسازی کشور است و ۱۸ کیلومتر تونل باید در آن احداث شود که تاکنون ۱۲ کیلومتر احداث شد و سه کیلومتر پل خاص در آن طراحی شد و به صورت نماد خواهد بود و ۳۳ کیلومتر دیوارهای بلند دارد که ارتفاع برخی به ۱۷ متر می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در مجموع از ۱۱۰ کیلومتر محور هراز، ۵۳ کیلومتر پل، تونل یا دیوار است و نوع عملیات با توجه به عبور از سازند البرز پیچیدگی خاص مهندسی دارد و زمانبر است.

خادمی تصریح کرد: عملیات اجرایی در سراسر ۱۰۱ کیلومتر در حال انجام است و ۱۳ کیلومتر از محور امسال بهره برداری می شود.

وی تصریح کرد: برای احداث و اتمام عملیات چهاربانده شدن محور هراز در بخش وزارت راه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و ۱۱ کیلومتر جایگزین منتهی به سد هراز توسط وزارت نیرو در حال انجام است و برای آن نیز ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به بازدید از سد هراز و راههای جایگزین و چهارخطه کردن بازدید انجام شد و امیدواریم مسیرهای اولویت دار زودتر انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی تا ۲.۵ سال آینده عملیات چهاربانده شدن و تکمیل راه های جایگزین محور هراز به پایان می رسد و هرچه تامین اعتبار طولانی شود پروژه طولانی تر می شود

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.