به گزارش فارس به نقل از راشاتودی مجله فوربس گزارش داد: طی ۱۲ ماه گذشته و در طول ورود ترامپ به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی در آن ارزش ثروت خالص وی ۶۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

 

براساس این گزارش با گذشت حدود یک سال از ریاست جمهوری ترامپ و پیروزی وی بر هیلاری کلینتون و ورود به کاخ سفید رتبه ترامپ در میان ثروتمندترین افراد جهان با 92 پله سقوط به 248 رسیده است.

مجله فوربس ارزش ثروت خالص ترامپ را در شرایط کنونی 3.1 میلیارد دلار برآورد کرده است. 

بنابه گزارش این مجله رکود در بازار مسکن نیویورک یک دعوی قضایی پرهزینه و همچنین هزینه‌های مبارزات انتخاباتی از جمله مهم‌ترین دلایل کاهش ثروت ترامپ در 12 ماه گذشته بوده است.

به طور کلی بخش قابل توجهی از کاهش ثروت ترامپ به فعالیت‌های وی در بازار مسکن آمریکا باز می‌گردد.

از سوی دیگر ارزش برخی زمین‌های گلف که در مالکیت ترامپ قرار دارد نیز سقوط کرده است. 

فوربس در گزارش خود آورده است: ارزش بسیاری از دارایی‌های ترامپ به خصوص ملک‌های وی در نزدیکی خیابان پنجم منطقه منهتن نیویورک به شدت کاهش یافته و عملاً وی از این منظر 400 میلیون دلار ضرر کرده است.

براساس گزارشات موجود ترامپ در مبارزات انتخاباتی برای ورود به کاخ سفید 66 میلیون دلار هزینه کرده و از سوی دیگر یک دعوی قضایی علیه دانشگاه ترامپ که مدعی بود کلاس‌های آموزشی در آن کلاهبرداری هستند 25 میلیون دلار آب خورد.

در حال حاضر بیل‌گیتس مالک مایکروسافت با دارایی خالص 89 میلیارد دلار ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود که نسبت به سال گذشته 8 میلیارد دلار افزایش داشته است.

جف بزوس مالک شرکت آمازون نیز با 81.5 میلیارد دلار ثروت خالص دومین فرد ثروتمند جهان لقب گرفته است که نسبت به سال گذشته 14.5 میلیارد دلار سود کسب کرده است.

وارن بافت نیز با 78 میلیارد دلار دارایی خالص سومین فرد ثروتمند جهان از سوی فوربست لقب گرفته است که طی سال گذشته 12.5میلیارد دلار به دارایی وی اضافه شده است.

به طور کلی ارزش دارایی‌های ثروتمندان آمریکایی طی یک سال گذشته از 2.4 هزار میلیارد دلار به 2.7 هزار میلیارد دلار رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.