به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ لو کانگ – سخنگوی وزارت خارجه چین -- امروز سه شنبه اعلام کرد جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره به نفع هیچ کسی نیست و تمامی طرف‌های درگیر در این بحران باید اقدامات بیشتری برای کاهش تنش در منطقه انجام دهند.

کانگ با صدور بیانیه وزارت خارجه چین اعلام کرد: اگر چنین وضعیتی (جنگ هسته‌ای در شبه حزیره کره) اتفاق بیفتد، به سود هیچ یک از طرفین نخواهد بود. چین امیدوار است که حتی در چنین شرایط دشواری، همه کشور‌های درگیر در این بحران از تشدید آن خودداری کرده و با حضور بر سر میز مذاکره، تلاش‌های خود را در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه به کار بندند.

پکن در حالی چنین اظهار نظری کرده است که کیم این ریونگ – معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل-- در توصیف شرایط شبه جزیره کره گفت: وضعیت در این منطقه به مرحله ناپایداری رسیده و هر لحظه احتمال وقوع جنگ هسته‌ای وجود دارد.

در تابستان امسال، پکن و مسکو، طرح دوجانبه‌ای را برای پایان بحران در شبه جزیره کره پیشنهاد کردند که به موجب آن پیونگ یانگ باید به آزمایش‌های هسته‌ای خود پایان می‌داد و رزمایش مشترک واشنگتن و سئول نیز متوقف می‌شد. این طرح از سوی واشنگتن رد شد. هفته گذشته، کرملین با پیشنهاد دوباره این طرح، خواستار حضور طرفین بر سر میز مذاکره شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.