به گزارش ایرنا، رییس جمهوری تندروی آمریکا که با روی کارآمدنش نژادپرستی در این کشور شعله ور شده است، در حالی برای انتخابات دور بعد ریاست جمهوری آمریکا برنامه ریزی می کند که برخی از کارشناسان معتقدند او پایان دور اول خود را نخواهد دید و البته موافقان او همچون استیو بنن که به دلیل سیاست های افراطی مجبور به ترک کاخ سفید شد هم معتقدند ریاست جمهوری او با رای بالا تمدید خواهد شد.

ترامپ در حالی از انتخابات ریاست جمهوری دور بعد صحبت می کند که بیشتر نظرسنجی های معتبر در آمریکا، محبوبیت او را دائما رو به کاهش می بینند.

نتایج تحقیقات پروژه ۵۳۸ که به صورت روزانه وضعیت محبوبیت ترامپ در میان واجدان شرایط رای دادن را بررسی می کند، نشان می دهد که تنها ۳۸.۱ رای دهندگان، حامی ترامپ هستند و بیش از ۵۵ درصد رای دهندگان صلاحیت او را تایید نمی کنند.

این تحقیق نشان می دهد که جورج دبلیو بوش در ۲۷۵ روز نخست ریاست جمهوری خود با ۸۸.۱ درصد بالاترین میزان محبوبیت خود را در بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ داشته است.

پس از او جورج اچ. دبلیو بوش در سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ ۶۷.۷ درصد محبوبیت را در میان رای دهندگان داشته و جیمی کارتر در بین سال های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ این رقام را در حد ۵۸.۵ درصد دنبال کرده است.

باراک اوباما هم در مدت ۲۷۵ روز ریاست جمهوری خود ین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ از ۵۲.۴ درصد محبوبیت رای دهندگان برخوردار بوده و بیل کلینتون رئیس جمهوری سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ آمریکا، شانس محبوبیت خود را در رقم ۴۹.۷ درصد در میان رای دهندگان حفظ کرده بوده است.

نتایج تحقیقات روزانه موسسه گالوپ نیز برای ۱۳ اکتبر امسال یعنی سه روز پیش، نشان می دهد که میزان محبوبیت ترامپ در میان واجدین رای در ایالات متحده آمریکا، بیش از ۳۶ درصد است.

با این حال نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از نظر سنجی ها در زمان انتخابات سال ۲۰۱۶ امریکا نیز محبوبیت رئیس جمهوری چهل و پنجم آمریکا را پایین می دانستند اما با این حال او توانست با برنامه ریزی کمپین انتخاباتی خود و تمرکز بر رای های الکترال، برنده انتخابات شود.

امروز اما رییس جمهوری جنجالی آمریکا با پرونده ای مواجه است که مربوط به دخالت های روسیه در انتخابات آمریکاست و در صورت به نتیجه رسیدن این پرونده، این امکان وجود دارد که برگ های برنده ترامپ در انتخابات بعدی همچون دور اول عمل نکند.

ماه گذشته، سایت دی سی لینک، اسنادی را که از هکرهای روسی به دست آمده بود منتشر کرد که نشان می دادند افرادی با خلق شخصیت های جعلی و سخنرانی های دروغین قصد تاثیرگذاری بر افکار جامعه عمومی آمریکا را داشته اند.

تحقیقات روزنامه نیویورک تایمز از شرکت های امنیت سایبری نشان می دهد که هکرهای روسی با استفاده از مکانیزم های ویژه ای از توییتر و فیسبوک استفاده کرده و پیام هایی ضد هیلاری کلینتون منتشر می کردند.

احتمال دخالت خارجی از طریق شبکه های اجتماعی در انتخابات آمریکا، مسئولان را نگران برگزاری انتخابات کنگره در سال آینده میلادی کرده است.

با توجه به اینکه رییس جمهوری امریکا، دونالد ترامپ، تاسال آینده حداقل بخشی از نگاه سیاسی خود را به اجرا گذاشته و محلی برای قضاوت واقعی رای دهندگان ایجاد کرده است، باید دید آیا مخالفان وی در بدنه سیاسی این کشور و همچنین نخبگان و مردم قادر خواهند بود مانع استفاده وی از شبکه های اجتماعی شوند یا خیر.

گمانه زنی ها نشان می دهد افرادی چون جو بایدن معاون اول باراک اوباما، الیزابت وارن سناتور چپ گرای اهل ماساچوست، برنی سندرز سناتور چپ گرای ورمانت و کاندیدای سابق ریاست جمهوری، کوری بروکر سناتور لیبرال اهل نیوجرسی از جمله کسانی هستند که احتمال دارد در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری با ترامپ رقابت کنند.

ترامپ هم که از زمان وارد شدنش به حوزه سیاست با ادبیاتی خیابانی و نامعمول با رقیبان یا مخالفانش صحبت کرده است، امروز در توییتی نوشت: «اخیرا از من پرسیدند که آیا هیلاری کلینتون شیاد در سال ۲۰۲۰ کاندیدای ریاست جمهوری خواهد شد؟ پاسخ من این بود: &#۳۹;امیدوارم&#۳۹;.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.