به گزارش ایرنا، این حادثه صبح دوشنبه در رود ناف واقع در منطقه مرزی میان دو کشور رخ داد.

یک سخنگوی پلیس با تایید این رویداد به خبرگزاری فرانسه گفت که این قایق ۵۰ سرنشین داشته که ۲۱ تن از آن‌ها نجات یافته و بقیه در حال حاضر مفقود شده‌اند. از پنج قربانی فعلی، چهار تن آن‌ها کودک هستند.

این نخستین بار نیست که قایق‌های پناهجویان روهینگیا در این منطقه واژگون می‌شود. روزانه هزاران پناهجو سعی می‌کنند از طریق این قایق‌های نا امن خود را به بنگلادش برسانند.

نهاد پناهجویان سازمان ملل متحد به تازگی اعلام کرده بود که در پی واژگونی یک قایق حامل مسلمانان روهینگیا در حادثه‌ای مشابه، بیش از ۶۰ تن کشته شده‌اند.

بر اساس آمار نهادهای بین‌المللی، تعداد مسلمانان روهینگیا که پس از آغاز دور جدید خشونت های میانمار در ۲۵ ماه اوت (سوم شهریور ماه) به بنگلادش گریخته‌اند، به بیش از ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

خشونت‌ها در میانمار که بنابر گزارش‌ها از سوی ارتش و غیرنظامیان مسلح سازمان‌دهی شده، به دنبال حمله مسلحانه گروهی از شبه نظامیان منتسب به اقلیت روهینگیا به چند پایگاه پلیس صورت گرفت.

گزارش‌های متعدد نهادهای حقوق بشری در ماه‌های گذشته از قتل عام مسلمانان و به آتش کشیده شدن روستاهای آن‌ها در میانمار حکایت دارد.

این در شرایطی است که روهینگیایی‌ها پیش از آغاز این وقایع هم با محدودیت‌های بسیاری در زمینه تردد، ازدواج و فرصت‌های اقتصادی مواجه بوده و بارها هدف خشونت‌‌های سازمان‌یافته قرار گرفته بودند.

در این میان «آنگ سان سوچی» رئیس دولت میانمار و برنده جایزه صلح نوبل تاکنون برای حفظ موقعیت سیاسی خود در این خصوص سکوت اختیار و در بهترین حالت به ابراز نگرانی بسنده کرده ‌است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.