به گزارش تسنیم، علی اعطا در پایان سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران و در نشست خبری با اشاره به اینکه طرحی به صورت عادی در خصوص تحقیق و تفحص مالی و اجرایی از موسسه همشهری به هیئت رئیسه ارسال شده است، اظهار کرد: این تحقیق و تفحص از موسسه همشهری در ۷ محور از سال ۷۴ تا ۹۶ است که به امضای ۸ نفر از اعضا به هیئت رئیسه امضا شده است.

وی در خصوص دلایل ارائه این طرح بیان کرد: لازم دیدیم کارنامه اجرایی و عملکرد موسسه همشهری مورد ارزیابی قرار بگیرد و به همین جهت قرار شد این طرح در یک بازه زمانی 84 تا 96 مورد بررسی و کار کارشناسی قرار بگیرد و کارنامه مالی این مجموعه را شفاف و نظام‌مند کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: نوع پرداخت‌ها و دستمزدهای مدیران عالی و متوسط در این بازه زمانی (84 تا 96) بررسی خواهد شد ضمن اینکه ابهاماتی نیز در خصوص استخدام هایی که در سال 95 در موسسه همشهری صورت گرفته است، وجود دارد.

اعطا در خصوص محورهای درنظرگرفته شده برای طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری، توضیح داد: بررسی میزان اثربخشی همشهری در جامعه هدف، دلایل استخدام‌های فوری در سال 95، چگونگی واسپاری بخش آگهی همشهری، نحوه توزیع و قراردادها، چاپخانه و نوع قیمت‌گذاری، تراز مالی و همچنین مکانیزمی که در خصوص تعیین حقوق مدیران عالی و متوسط در موسسه همشهری بوده هفت محوری است که مدنظر طراحان تحقیق و تفحص از همشهری است.

وی ادامه داد: طرحی دیگر با عنوان الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمدرتبه شهر تهران اعم از مسکونی و غیرمسکونی و رفع خطر احتمالی با 18 امضا با قید دوفوریت پس از جلسه امروز شورای شهر به دفتر هیئت رئیسه ارجاع داده شد که قرار است این طرح در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: با توجه به حادثه پلاسکو و دغدغه‌هایی که پس از آن در خصوص سازمان‌های ناایمن وجود داشت، این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

اعطا ادامه داد: در طرح اشاره شده دو تکلیف برای شهرداری تهران پیشنهاد شده است که از آن جمله می‌توان به بازه زمانی دو ماهه شهرداری برای تهیه گزارش از وضع موجود ساختمان‌های بلندمرتبه ناایمن (به لحاظ آتش نشانی و سازه‌ای) در شهر و همچنین فرصت سه ماهه به شهرداری تهران برای ارائه لایحه‌ای در خصوص برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های بلندمرتبه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در تاریخ 18 اسفندماه 95 شورای عالی شهرسازی و معماری مصوبه‌ای 11 بندی را به تصویب رسانده است که این موضوع به حادثه پلاسکو برمی‌گردد و این طرح در راستای چند بند از تکالیفی است که برای شهرداری مشخص شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در قانون شهرداری‌ها ماده 55 و براساس قید قانون شهرداری‌ها رفع خطر از ساختمانهای پرخطر از وظایف شهرداری‌ها است.

اعطا گفت: در هفته گذشته لایحه‌ای با قید دو فوریت از شهرداری تهران مبنی بر اصلاحیه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران به شورا ارسال شد که در این مصوبه مسئله اصلی منابع مالی است و پیش بینی‌ها و مکانیزم تشویق برای پرداخت‌کنندگان درنظر گرفته شد که این لایحه با نظر اعضا به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا شورای پنجم بنایی بر تحقیق و تفحص از روابط عمومی شهرداری تهران نیز دارد یا خیر، گفت: بنایی در این موضوع در حال حاضر نداریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص زیان‌ده بودن موسسه همشهری طی دو سال متوالی، بیان کرد: میزان زیان‌دهی این موسسه به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و خود این موضوع نیز انگیزه‌ای برای بررسی تحقیق و تفحص از این مجموعه شده است.

اعطا همچنین در خصوص اصلاحیه بودجه 96، بیان کرد: در این زمینه هنوز به جمع بندی نرسید‌ه‌ایم و در کمیسیون تخصصی(برنامه و بودجه) این موارد مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

وی گفت: در شش ماهه سال 96 حدود 75 درصد بودجه شهرداری محقق و این درحالی است که 113 درصد هزینه شده است که این خود نشان‌دهنده بی‌انضباطی آشکار است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص استخدام‌های صورت گرفته در بخش‌ها و سازمان‌های مختلف شهرداری، گفت: یکی از کمیته‌های کمیسیون برنامه و بودجه به صورت تخصصی در این زمینه ورود پیدا کرده است و در حال بررسی موضوع است که البته کار تا به نتیجه رسیدن زمان خواهد برد ولی شورا این موضوع را در کمیته تخصصی پیگیری خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.