به گزارش سلامت نیوز، دکتر حسین ماجدی اظهارداشت: تفاوت در محل سردردها به ماهیت بیولوژیک آنها برمی گردد که با بررسی می توان فهمید کدام یک از ارگان های اطراف مغز درگیر شده اند.

وی افزود: سردردها انواع مختلفی دارند که با توجه به علائم بالینی از یکدیگر تفکیک می شوند. سردردهای میگرنی و سردردهای تنشی که ناشی از استرس و اضطراب روزانه است بسیار به یکدیگر شبیه هستند و یک نوع علایم بالینی را نشان می دهند.

این متخصص بیهوشی گفت: سردرد علل مختلفی دارد که مجموعه علائم بیمار، پزشک را به یک تشخیص می رساند. در بسیاری از علائم بیماری ها، سردرد وجود دارد.

ماجدی تصریح کرد: یکی از روش های درمانی، تحریک نخاعی است که در ایران انجام می شود. این نوع درمان هم به روش جراحی توسط متخصصین مغز و اعصاب و هم به صورت پوستی توسط مختصصین بیهوشی انجام می شود.

وی ادامه داد: در این روش با تحریک الکتریکی از انتقال پیام های درد به مغز جلوگیری می شود. این دستگاه یک ژنراتور الکتریک کوچک همانند باطری‌های قلب دارد که در زیر پوست کار گذاشته می شود و تا زمانی که این دستگاه روشن است درد را تسکین می دهد.

این متخصص بیهوشی گفت: سردردهای فصلی یا سردردهای خوشه ای نوعی از سردرد است که بعضی افراد به صورت فصلی به آن دچار می شوند.

وی همچنین تصریح کرد: معمولا مردان میانسال در فصل بهار و پاییز به این نوع سردرد مبتلا می شوند. اما به طور کلی سردردها در خانم ها شایع تر است.

این فوق تخصص درد اظهار کرد: شایع ترین سردردی که در بین مردم وجود دارد سردردهای تنشی است که ناشی از استرس و اضطراب روزانه است.

وی در اخر گفت: خواب منظم با ساعات مشخص، میزان کار و تغذیه سالم در سلامت مغز و سکته های خواب و بیداری و در کاهش سردرد موثر است.

سردردهایی که همراه با تهوع و استفراغ باشد و حال عمومی فرد را تحت تاثیر قرار دهد از جمله سردردهای پرخطر است که می‌بایست بیمار سریعا به پزشک مراجعه کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.