محمد کشتی آرای در گفت و گو با ایسنا، گفت: در طول هفته گذشته برخلاف هفته قبل از آن که قیمت جهانی طلا آرام و ثابت بود، مسائل سیاسی در دنیا باعث شد که قیمت جهانی طلا در طول هفته حدود ۱۸ دلار نوسان داشته باشد که این نوسان به سمت افزایش بوده است.

وی ادامه داد: در حالی که در هر اونس ۱۲۷۵ دلار بود تا ۱۲۹۸ دلار افزایش قیمت داشته است یعنی به طور متوسط حدود ۱۸ دلار افزایش قیمت پیدا کرده است. در یک هفته گذشته برخلاف تصورات و پیشبینی ها که در ماه محرم داد و ستد ها کاهش پیدا می کند و هم قیمت ها تعدیل پیدا می کند ولی با توجه به افزایش قیمت جهانی در چند روز گذشته و از طرفی افزایش قیمت ارز باعث شد که قیمت سکه بعد از پنج سال به بالاترین رقم یعنی به بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برسد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: این درحالی است که رکورد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در هفته های گذشته که به بالای ۱۲۵ هزار تومان رسیده بود شکسته شده بود. در مجموع آنچه مسلم است این قیمت ها با این افزایش مجددا نگاه خیلی از مردم به ارز و سکه معطوف شده است که دلیل این اتفاق افزایش قیمت بوده است و مجددا توجه ها به اسین سمت جلب شده است.

کشتی آرای افزود: از طرفی هم در بازار طلا و سکه اتفاق خاصی پیش نیامده و تقاضای اضافی ایجاد نشده است ولی افزایش قیمت ها ناشی از افزایش قیمت جهانی و نرخ ارز بوده است.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.