به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که تصمیم خود برای خروج از سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) را به اطلاع این سازمان رسانده است.

 

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: «وزارت خارجه آمریکا، «ایرینا بوکووا» دبیرکل یونسکو را از تصمیم واشنگتن برای خروج از این سازمان مطلع می کند و به دنبال تعیین یک هیأت ناظر دائمی برای این یونسکو است».

 

در ادامه این بیانیه آمده است:‌« این تصمیم به راحتی گرفته نشده است و نمایانگر نگرانی آمریکا از افزایش بازداشت‌ها در یونسکو، نیاز به اصلاحات اساسی در این سازمان و ادامه تبعیض ضداسرائیلی در یونسکو است».

 

وزارت خارجه آمریکا در خصوص تصمیم برای همکاری با یونسکو به عنوان یک عضو غیردائم گفت: «آمریکا تمایل خود را برای تعامل با یونسکو به عنوان یک کشور ناظر غیرعضو به منظور سهیم کردن نظرات، چشم‌انداز و تخصص آمریکا در بعضی موضوعات مهم این سازمان از جمله محافظت از میراث جهانی، حمایت از آزادی بیان و ارتقا همکاری علمی و آموزشی به مدیرکل (یونسکو) اعلام کرده است».

 

در پایان این بیانیه آمده است: «خروج آمریکا از یونسکو ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ اجرایی می‌شود و تا آن زمان، آمریکا بعنوان عضو دائم این سازمان باقی می‌ماند».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.