به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز شنبه پس از دیدار و گفت و گو با کاران کاراپتیان در نشست خبری مشترک باا بیان این که جمهوری اسلامی ایران با همسایگان روابط خوبی دارد، افزود: هیچ سقف و محدودیتی برای همکاری سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ارمنستان نداریم. 
وی ادامه داد: دو کشور همسایه ایران و ارمنستان دارای روابط بسیار قدیمی و دیرینه همراه با مشترکات فرهنگی و تمدنی هستند و این روابط از ثبات و پایداری برخوردار بوده و در آینده نیز چنین خواهد بود.
معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: سفر نخست وزیر ارمنستان در مقطع فعلی می تواند بر توسعه روابط و ارتقای همکاری دو کشور در مسائل اقتصادی کمک ویژه ای کند. 
جهانگیری همچنین گفت: در این دیدار دو طرف برای رفع موانع و آینده بهتر روابط اقتصادی بین دو کشور تاکید کردند.
وی افزود: با توجه به این که ارمنستان جزو اتحادیه اوراسیا است و روابط خوبی با اتحادیه اروپا دارد، از این ظرفیت می توانیم استفاده مطلوب کنیم. 
معاون اول رییس جمهوری از دیگر محورهای گفت و گو با همتای ارمنستانی خود را در زمینه انرژی به طور خاص برق و گاز، کشاورزی، صنایع تبدیلی، شرکت های فنی و مهندسی، پیمانکاری، حمل و نقل و علمی و فرهنگی عنوان کرد. 
جهانگیری اظهارکرد: یکی از محورهایی که می توان بین خلیج فارس و دریای سیاه ارتباط برقرار کرد از طریق کشور ارمنستان است و امروز در این دیدار در زمینه انتقال برق و احداث خط سوم و افزایش صادرات گاز نیز مذاکراتی صورت گرفت. 
وی افزود: توافق های امروز در زمینه کشاورزی، بهداشت دام، علمی و فناوری، فرهنگی و هنری می تواند به توسعه روابط دو کشور کمک کند. 
معاون اول رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد: تجار و بخش خصوصی ایران از فرصتی که برای توسعه روابط دو کشور ایران و ارمنستان از جمله ایجاد منطقه آزاد مشترک بین دو کشور به وجود آمده استفاده کرده تا بخش خصوصی دو کشور برای صادرات و واردات کالا و سرمایه گذاری اقدام کنند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.